неділя, 1 червня 2014 р.

Пілотний проект – змова проти громади. Частина І. Область.


 Пілотний проект – змова проти громади. Частина І. Область.


   Сьогодні ця пафосна фраза, пілотний проект, сприймається як щось негативне. Безперечно на те є якісь причини. Безперечно, ідейні натхненники такого реформування місцевого самоврядування, яке подається зараз, свідомо не використовували слова експеримент або дослід, щоб відповідно піддослідні (щурі, кролі, вівці, барани – потрібне підкреслити), відразу не відмахнулися від того пілоту, сподіваючись приховати природу можливого майбутнього процесу. Але як би не будували ті будівничі свою «схему», все одно виходить колгосп або компартія. Так вийшло із реформуванням місцевого самоврядування.

       Зараз, відновлюючи за публікаціями інтернет видань події, які складаються в ланцюжок пілотного проекту, можна говорити, що відкрито процес почався 20 березня 2014 року. Звичайно, потрібно припускати, що цей процес созрєл у чиємусь воспальонном мозгу раніше, але те нам невідоме. Так от 20 березня 2014 року в місті Чернігів відбулося засідання Консультативно-дорадчої ради з питань місцевого самоврядування при голові обласної ради. На цьому засіданні головував Микола Звєрєв, були присутні гості з Києва, керівники дотичних до цього процесу інституцій, міські, сільські та селищні голови (копію протоколу ви можете подивитися нижче). В порядку денному «Актуальні питання реформи місцевого самоврядування, як важливий елемент зближення України та  Європейського Союзу». Слухали, виступали, пан Звєрєв презентував проект Концепції реформи місцевого самоврядування та проекти Законів України “Про співробітництво територіальних громад” та “Про право територіальних громад на об'єднання”. Не довго думавши, вирішили утворити робочу групу з питань реформування місцевого самоврядування в Чернігівській області, склад якої відображено у Протоколі (де є і наша селищна голова). Незрозуміло, про що саме там говорили-балакали, незрозуміло скільки та яких варіантів реформування розглядали, як те зібрання ставилося до проектів нормативних актів, що обговорювалися, які пропозиції чи зауваження були напрацьовані, взагалі, нічого. Найцікавіший з того Протоколу останній, абзац вдумайтеся:
- Вертіївську сільську раду визначити пілотною при впровадженні Закону України «Про право територіальних громад на об’єднання» в Чернігівській області.
     Якщо навіть не говорити про сам факт того де і яким чином прийняте таке рішення, тобто без рішення представницького органу відповідної територіальної громади, якісь рєбята десь збираються і щось за когось вирішують; варто звернути увагу на абсурд формулювання, а саме: Вертіївську сільську раду визнати пілотною для впровадження принципу об’єднання громад. Виникає питання, а з ким буде об’єднуватися Вертіївка, сама з собою? Для об’єднання потрібен мінімум ще один населений пункт, але де ж він, хто його визначить? Згаданий вище законопроект передбачає добровільне право на об’єднання, але ж ніхто нікого не запитував чи хоче наприклад Вертіївка з кимось якось об’єднуватися. І виходить, що реформатори так хотіли когось з кимось об’єднати, що навіть особливо не переймалися як буде звучати їхнє рішення.
    З публікації «Чернігівського монітору» ми можемо почерпнути, що пан Звєрєв, ще до засідання як дорадчого органу, так і самої обласної ради висловлював бажання проведення експерименту над Чернігівською областю. Також ми можемо довідатися про саме засідання від 20 березня завдяки роботі журналістів «Високого валу».
    Після цього зібрання пан Звєрєв не відкладаючи в «довгу скриню» вже 24 березня в понеділок підписує розпорядження №40 про створення робочої групи щодо підготовки і реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. А вже 26 березня було засідання постійних комісій Чернігівської обласної ради. На засіданні комісій депутати вже розглядали проект рішення про звернення до Кабміну та Верховної Ради про те що Чернігівщина хоче бути під експериментом. І вже 28 березня в п’ятницю облрада одноголосно приймає рішення про звернення до вищих органів влади про експеримент на Чернігівщині (дивіться копії документів). Це було вранці, а після обід пан Звєрєв вчергове збирає уже згадану вище робочу групу, і вона народжує от такий собі Протокол №1 від 28 березня 2014 року, де вже і Варва в експерименті, бо вони вирішили.
     А вже 01 квітня 2014 року Кабмін приймає Розпорядження яким ухвалює Концепцію про реформування місцевого самоврядування. Так і хочеться процитувати класіка : «Ви пасматрітє какой он бистрий». Хтось колись бачив таку оперативність можновладців заради добробуту громадян? Дивна ситуація. Це якщо дивитись на декларації, а якщо поглянути на суть, то зрозуміло в чому такий поспіх, бо ця Концепція дозволяє потужно централізувати владу. Але про це мова йшла в іншій публікації, а в цьому дописі буде здійснено спробу розібратися коли, хто і в який спосіб вчиняв ті чи інші дії.
   Повернемося до Чернігова. Так от 28 березня 2014 року депутати облради легітимізували, певним чином, експеримент. Вони про це попросили в уряду і парламенту. Проведіть над нами експеримент, попросили вони (дивіться сканкопію). Нам невідомо як щільно досліджували депутати те питання, про яке вони просили, але голоси за те вони віддали. І звичайно, я можу зрозуміти Віктора Дмитровича Кульбаку, що він не знав що буде і як буде, що він думав, що буде дещо інше, але справа зроблена, голосування відбулося, і це перш за все відповідальність. В цьому моменті хотілося ще раз акцентувати на позицію пана Звєрєва. На моє запитання 15 травня в залі БК він сказав, що проект рішення про це звернення подала група депутатів. Але виходячи з документів та публікацій ЗМІ проект рішення, тобто ініціативу, подав саме пан Звєрєв. Чому він нам брехав тоді ввечері можна лише припускати. Але з огляду на те яким поспіхом приймаються рішення, яким чином збираються збіговиська під егідою пана Звєрєва, повна відсутність публічності  процесу обговорення та прийняття рішень спонукає лише до недовіри таким діям та крокам. Те, що пункти Концепції при їх втіленні в життя позбавлять громади навіть тих повноважень, які в них є зараз, те що ці дії вчиняють окремі особи, прикриваючись посадами; те, що робиться це поспіхом говорить лише про те, що така реформа це спроба ще більше узурпувати владу через обласні адміністративні органи, як стовпи колоніальної адміністрації.

31.05.2014








Павленко Дмитро


1 коментар: