суботу, 7 липня 2018 р.

Про засідання бюджетної комісії.


        05 липня 2018 року о 12 годині відбулося засідання бюджетної комісії. Якщо не вдаватися в подробиці, то на мою думку, до депутатів все більше встановлюється ставлення як до таких собі весільних генералів, як до пустого місця, меблів, функція яких раз в місяць сказати «за», бо за «проти» ще будуть запитувати, а що ж тобі треба, що тобі не подобається. Про що йде мова. А все проте ж. Підготовка засідань сесії стає все гірше і гірше. І депутат стає тим про кого я вже сказав. Наприклад до пленарного засідання сесії лишився тиждень, а питань порядку денного немає. Проекти рішень депутатам скидають ввечері перед засіданням комісії, а про Громаду я вже мовчу, їй взагалі це не треба, а чого ж. Отримали по 200 гривень? Все, геть з дороги, до наступних виборів, ваше місце отам, в куточку самі знаєте де. А що ж, як лохів ще вчити.

   Так от відбулося засідання комісії. Спочатку голова комісії сказав, що на порядку денному одне питання – зміни до бюджету, а виявилося, що питань було добрий десяток. Основними я б виділив наступні:
1.     Зміни до бюджету.
2.     Про встановлення місцевих податків та зборів
3.     Про виконання програми благоустрою
4.     Про нову редакцію рішення про перелік доріг, що будуть ремонтуватися
 Серед не названих рішення про зміни до штатних розписів освітніх установ, я так і не зрозумів чому вони потребували змін. Було також Положення про почесного громадянина і так далі.
Стосовно благоустрою та встановлення місцевих податків прийдеться поговорити окремо, так як питання широкі, тому зупинимось на змінах до бюджету, що з іншого боку зачіпає дуже багато питань.
Більш-менш детально про зміни до бюджету ви можете ознайомитися в пояснювальній записці, а на деяких питаннях зупинюся ретельніше. Почнемо зі збільшення зарплат та премій канторі, тобто чиновникам на чолі з її святістю. Нагадаю варвинчанам, що я вже писав про дикий випадок зі збільшення зарплати селищному голові і про подальші обставини які нас чекають:
 «І на даний момент мене ніхто не переконає, що буде по іншому, що на наступну сесію депутати не виділять грошей на збільшення фонду оплати праці селищним чиновникам. Не виділять на наступній сесії, значить виділять через сесію, і так далі, цей процес заганяння баранів до стайні почався, і я не бачу ніяких передумов щоб він припинився, поодинокі депутати не можуть зламати ситуації. Звичайно хочеться сподіватися хоч на якийсь позитив в майбутньому, що не всі депутати як барани будуть іти туди куди їх будуть гнати, але в мене виникає в цьому випадку лише скепсис. Що ж поживемо побачимо, але як на мене рубікон пройдено, далі тільки, як кажуть москалі, рух «по-наклонной». (це писано 23 травня 2018 року)
І так як я припускав так і сталося. Ніхто особливо не опирався, розслабилися і отримували задоволення (за кошт громади). Утрималися від цього божевілля лише двоє депутатів Мелащенко та Цопа. Якщо більш конкретніше то ви можете побачити що даним рішенням пропонується додати на зарплатню з нарахуваннями селищній раді – 600 тис.грн.; відділу освіти 146,7 тис грн.; та відділу культури – 46,7 тис. грн.. Тобто загалом майже 800 тис. грн.. І це зважайте на те, що в січні місяці було піднято зарплати, і вже в травні вчергове піднято. Де це можна побачити, щоб кожного квартала зростала зарплата, де? В супер успішних ІТ-компаніях? Але ж вони працюють на експорт та створюють продукти з величезною доданою вартістю, а тут за що? За які труди? За те, що просрали кошти ДФРР на дах гімназії? Грошей немає, а дах тече. Чи за реалізовані якісь проекти, чи за що? І на фоні цього піднімати податок на нерухомість по деяким позиціям в десять раз, бо типу треба дороги ремонтувати? Ага дороги. На дороги з горем по полам 4 млн. грн. виділили, а на апарат вже десять якщо не більше. Оце вам і ефективне використання коштів.

Якщо продовжити аналіз по деяким позиціям фінансування, то ми можемо побачити не менш дику «ефективність». Так, виділяється купа коштів на заміну вузлів обліку газу на котельнях бюджетних установ, знову ж без кошторисів, без ніяких попередніх розрахунків все на пальцях, депутатам ніхто нічого не пропонував для ознайомлення, вчергове вішали локшину. Годину обговорювали казна-що. І буде з цими коштами як з коштами на систему опалювання в ЗДО «Джерельці» Вже третій раз просять, її величність, щоб депутати виділили якісь кошти на ці роботи. Цього разу, щоб депутати дали дозвіл без Прозоро подєрібанити 650 тис. грн.. Так хотілося швиденько нагрітися на роботах в дитсадках без кошторисів, тягали ті кошти, то в спеціальний фонд, то в загальний, а тепер ще якби й без Прозоро. Горе голова кричала, що дітки мерзнуть, вже прямо зараз. Скільки разів я чув цю маячню. Та вам срать на тих діток, кого ви хочете переконати в протилежному? До депутатів був застосований і заборонений прийом, Саверська, так просила так молила депутатів: «якщо хочете я стану перед вами на коліна», - голосила горе голова. От цікаво, скільки коштує це ставання на коліна? Скільки тікає вже поділених грошей, кровних, чесно «вистражданих»? Ця вся вистава настільки тупо виглядала, що навіть лояльні до Саверської депутати аграрної фракції не проголосували за це (депутати Цопа та Мелащенко взагалі не досиділи до кінця цього цирку, не витримали).  Так що подєрєбанити поки що не вийде, прийдеться проходити Прозоро. І хоча чиновники довго спорились з депутатами хто крайній в тому, що ще й досі не використали кошти та не провели ремонт системи опалення в дитсадках, особисто я ставлю претензію перш за все депутатам, тому що ще в квітні виділяли кошти, і виділяли ці кошти без кошторисів, бездумно. Оце і є основною причиною, що дає чиновникам місце для маневру, це і є грунтом для корупційної складової у використанні цих або інших коштів. Дозвіл депутати на це не дали, окремим рішенням, але у змінах у бюджет такий розподіл 650 тис. грн.. записаний (пункт 7 пояснювальної записки), так що вистава поставлена хтось з кимось свариться, а в цей час кошти громади розмиваються.
Серед інших дивних речей у виділенні коштів я б ще назвав додаткове виділення 115 тис грн. на роботи з проектування системи вуличного освітлення, це при тому що 105 тис. грн.. було виділено ще 19 квітня; та на суміжні з цими роботи 25 тис грн. на енергоаудит системи вуличного освітлення. Тобто, загалом кошти на проектування реконструкції вуличного освітлення в смт Варва вже складуть 245 тис. грн.. На моє запитання про причини такого удорожчання цих послуг ніхто внятно не відповів, кажуть що якось так, а чому в зв’язку з чим, невідомо.
Загалом підсумовуючи аналіз рішення про зміни до бюджету я можу ствердно сказати, що владною коаліцією бюджетний процес доведений до абсурду, кошти використовуються неефективно, втемну. Бюджетний процес повністю непрозорий не тільки для громади, а навіть для депутатів. Владна коаліція розглядає питання з огляду на свої корпоративні інтереси, повністю нехтуючи думками інших. Так до прикладу назву випадок зі зверненням депутата Цопи щодо виділення 50 тис. грн.. на встановлення дитячого майданчику на території кінотеатру на Перекопівці, де взагалі немає нічого для дозвілля дітей. І що, практично крик в пустелі, ніхто не звернув і уваги. Патріоти Варви собі зарплату вибивали, який майданчик?. Так що громадо от таке використання ваших коштів.

Що стосується оновленого переліку доріг хоча і депутатам надіслали в проектах рішень даний перелік, але на засіданні бюджетної комісії даний проект не розглядався. На ремонти доріг додатково виділено 1 млн грн., але як видно з орієнтовних сум вказаних в переліку доріг, цих грошей може не вистачить і на половину вказаних вулиць, так що поживемо побачимо, але оптимізму дуже мало.
Що ж у зв’язку з теперішньою вседозволеністю ми можемо лише спостерігати за теперішніми цирковими постановками в ОТГ, а громаді можу сказати одне оцінюйте хто як і для кого працює, бо завтра йти на вибори, якщо звичайно ви не належите до тих хто задовільнився двохсотма гривнями, і йому вже нічого не потрібно.
Про решту питань буде трохи згодом.




06.07.2018
Павленко Дмитро
         

Немає коментарів:

Дописати коментар