вівторок, 15 листопада 2016 р.

«Я бачила у вас є гроші, давайте їх сюда!»

   Ще вчора, слова із заголовку звучали із уст чиновниці районного пошибу, але вже починаючи з 9 листопада це державний тренд. Так держава в особі Уряду сказала всім місцевим бюджетам. Нижче пропонуємо Вам ознайомитися з текстом відповідної Постанови КМУ.
ПОСТАНОВА
від 9 листопада 2016 р. № 787
Київ
Про видатки на оплату праці працівників
місцевих державних адміністрацій
Відповідно до статті 85 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

Установити, що місцеві державні адміністрації можуть отримувати додаткові кошти з місцевих бюджетів на оплату праці працівників для здійснення ними делегованих відповідно до закону повноважень органів місцевого самоврядування в таких обсягах:
до 100 відсотків затвердженого у Державному бюджеті України на 2016 рік фонду оплати праці працівників місцевих державних адміністрацій;
до 50 відсотків затвердженого у Державному бюджеті України на 2017 і наступні роки фонду оплати праці працівників місцевих державних адміністрацій.
Прем’єр-міністр України                                                                В. ГРОЙСМАН

Для тих хто слабо орієнтується в цих всіх термінах та визначеннях пояснюємо, Уряд своєю Постановою частково переклав можливість фінансування заробітних плат працівників адміністрацій на місцеві бюджети. До цього, працівники місцевих адміністрацій, та керівники окремих структурних підрозділів отримували зарплату тільки з державного бюджету, як і повинно бути, адже вони виконують на посадах перш за все волю свого керівництва, а вже потім в рідких випадках делеговані повноваження з огляду на потреби місцевих громад.
    Якщо говорити детальніше про дану Постанову, звичайно трохи незрозуміло, яка саме норма 85 статті Бюджетного кодексу лягла в основу даного документу, адже там 3 пункти та близько десяти абзаців, і в кожному прописана якась норма. На нашу думку, мабуть, оця:
 Забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів цим Кодексом, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату або за рішенням Кабінету Міністрів України.
В цьому контексті під місцевим бюджетом мається на увазі районний, адже саме делеговані повноваження районної влади виконують в нашому випадку адміністрації. Якщо ми поглянемо на ситуацію з районним бюджетом у Варвинському районі, то необхідно сказати наступне, що ще у вересні місяці, за підсумками 8 місяців цього року, районним бюджетом передбачено фінансування повністю видатків по всім захищеним статтям до кінця року. Такого прецеденту районний бюджет не пам’ятає за останні 10-15 років точно, бюджетники району можуть це засвідчити. І безперечно вже на даний час є істотне перевиконання дохідної части бюджету, і звичайно є і будуть вільні залишки за підсумком 2016 року, але тепер виникає питання куди будуть ці кошти спрямовуватись? Чи на зарплату державним чиновникам, за рішенням районної ради чи наприклад на видатки дитсадків, які вперто не хоче фінансувати районна рада та адміністрація, як те передбачено пунктом 2 статті 89 Бюджетного кодексу України. Чи можливо районна рада додумається полагодити дорогу десь в районі, наприклад центральну вулицю в Гнідинцях, які є значним донором того ж таки районного бюджету?
Таким чином держава ще не влазила до місцевих «кишень», до цього не додумувалась, навіть, злочинна влада та Уряд Азірова. А ми все дивувались, яку ж таку роботу покаже Гройсман, який грозився показати всім як треба керувати державою. І саме після цих дій ми вже в повній мірі можемо говорити про безперспективність і такої реформи як децентралізація, про гучні та пусті заяви про незалежність місцевих бюджетів. Ось вам, а не незалежність! А що ж буде завтра, почнуть «буксіри» по хатах ходити?
   Звичайно хтось скаже, а що ж тут такого, чиновники ж виконують хоч якусь свою роботу, і делеговані повноваження також. Безперечно, що якусь роботу виконують, але виникає зустрічне питання, а як ви порахуєте скільки роботи і який саме чиновник виконав за делегованими повноваженнями місцевих рад, а скільки своєї ж на замовлення держави??? Звичайно, що ніхто цього не порахує, бо й методики такої немає, та і не буде. Тому в постанові і зазначено 100 % фонду зарплати у 2016 році, та 50 % - у 2017 році і далі.
Але ключовим моментом в цій всій історії є все ж таки слова за рішенням відповідної місцевої ради. Тобто теоретично рішення може і не бути. Але це в теорії, а на практиці буде робота з депутатами, хоча б з окремими, тому що з деякими і не треба буде її проводити. Так наприклад голова бюджетної комісії прямо зацікавлений, бо мова йде безпосередньо про його зарплату, так само і директори шкіл, його підлеглі. А далі буде видно, а там як Гройсман заповість.

Амінь.

Немає коментарів:

Дописати коментар