Права споживача
в разі ненадання або надання не в повному обсязі послуги з утримання будинків
Як зазначено в частині четвертій статті 16
Закону України «Про житло-комунальні послуги», виконавець послуги зобов’язаний
проводити перерахунок розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі
перерви в їх наданні, ненаданні або ненаданні не в повному обсязі у порядку,
встановленому Кабінетом Міністрів України.
Найбільше претензій у наших споживачів
виникають до послуги з утримання будинків. Адже, жодний багатоквартирний
будинок не був капітально відремонтований. Не проводяться і поточні ремонти. В
багатьох будинках протікають покрівлі, підлягають заміні внутрішньо будинкові
системи водопостачання та водовідведення. Лише в трьох будинках замінено
шиферну покрівлю. А споживачі роками сплачували кошти і невідомо куди вони
дівалися. Як приклад, за даними КП «Господар», по будинку № 58 вул. Миру, за
2016 рік за послугу з утримання будинку начислено майже 35 тис. грн. Сплачено
споживачами близько 30 тис. грн. Проте споживачі не бачили, які б роботи
проведені виконавцем послуги. І так кожний рік. А виконавиць ухиляється
оприлюднювати понесені витрати і виконані роботи.
З прийняттям постанови КМУ про
затвердження Порядку проведення перерахунку розміру плати за послуги з
утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі перерви в їх
наданні, ненадання або надання не в повному обсязі, зобов’язує виконавців
послуги вести облік доходів, витрат та кількісних і якісних показників надання
послуг щодо кожного будинку та кожної складової тарифу окремо.
Проводити перерахунок не рідше одного разу на рік протягом кварталу, наступного
за періодом перерахунку, з урахуванням результатів перерахунків, проведених з
початку звітного року, виходячи з фактично понесених у звітному періоді витрат
на надання послуг щодо кожного будинку окремо з урахуванням обсягу наданих
послуг в межах тарифу, періодичності та строків надання послуг, установлених
рішенням органу місцевого самоврядування, з урахуванням складених виконавцем
планів та графіків виконання робіт, пов’язаних з наданням послуг.
Підтверджувати обсяг фактично наданих послуг та виконаних робіт,
пов’язаних з їх наданням, відповідною первинною документацією, зокрема наказами
підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування
заробітної плати робітникам, нарядами-завданнями, актами списання матеріалів,
матеріальними звітами майстрів, актами виконаних робіт постачальних та
підрядних організацій, документами, що підтверджують технічні показники
будинку, тощо.
Визначати фактичні витрати щодо
кожного окремого будинку за період нарахування (період перерахунку) з
урахуванням розподіленої суми накладних витрат, затвердженого рівня
рентабельності та податку на додану вартість (єдиного податку).
Оприлюднювати склад фактично понесених витрат та обсяг запланованих і
виконаних робіт та повідомляти споживачам про економію коштів і плани щодо їх
використання на власному веб-сайті та/або в інший визначений ним спосіб.
А споживач має право надати виконавцю послуг акт-претензію встановленої
форми в разі ненадання або надання не в повному обсязі. Акт-претензія
реєструється у виконавця і вразі її задоволення перерахунок проводиться для
всіх споживачів будинку, яким не були надані послуги.
Інформація
про проведення перерахунку наводиться виконавцем у платіжному документі або
розміщується на власному веб-сайті із зазначенням при цьому даних про перерви в
наданні послуг, ненадані або надані не в повному обсязі послуги, суму та період
перерахунку.
Тож мешканцям багатоквартирних будинків нетреба бути байдужими до
ставлення майна і вразі ненадання або надання не в повному обсязі послуги з
утримання будинків подавати акти-претензії виконавцю послуг і вимагати їх виконання
та контролювати якість їх робіт.
Немає коментарів:
Дописати коментар