неділя, 4 жовтня 2020 р.

Прогуляв 9,5 млн. грн. – отримав грамоту.


     Цей допис це продовження цілої низки дописів з теми очисних споруд у Варві, точніше їх відсутності, а також спроба розібратися та допомогти розібратися тим хто цікавиться як так сталося, що 9,5 млн. грн. витратили, а очисні споруди не запустили в роботу. Також з мого боку це виконання обіцянки даної мною Калібовець Ніні Миколаївні, щодо того, що я розповім їй, і не тільки їй, про участь та відповідальність в цій історії депутата Варвинської селищної ради, голови бюджетної комісії Гармаша В.І. Цей допис не є результатом особистої неприязні до цього депутата, так що наперед роблю цю заяву щоб не було подальших маніпуляцій. Цей допис не про особисте життя ні пана Гармаша ні будь кого іншого, мені те не цікаве, хай пишуть про те всілякі фейсбучні зомбі. Цей допис про публічну сферу, про діяльність конкретного обранця чи обранців в публічній сфері, тобто в селищній раді. Той хто вважає діяльність депутата особистим життям, а подібні до цього допису роздуми втручанням в особисте життя, той є потенційним чи відвертим корупціонером. Слово прогуляв в заголовку вжите не в значенні пропив чи проїв, хоча я не впевнений що цього не було, я не можу цього стверджувати, бо не маю ніякої інформації, а вжите в значенні проґавив, профукав, як замінник ненормативного відповідника, який не вживаю тут щоб знову ж не було всіляких дурних маніпуляцій. Ну а тепер до суті питання.

   Якось кілька тижнів тому я написав допис щодо прикрої ситуації, яку створила селищний голова та витратила кошти в сумі близько 9,5 млн. грн. начебто на реконструкцію очисних споруд у Варві, які вже більше дев’яти місяців не можуть запустити в роботу. Згадав я в цьому дописі і голову бюджетної комісії Варвинської селищної ради Гармаша Віктора Івановича, як також причетну до цієї історії публічну особу. Під цим дописом мешканка Варви Калібовець Ніна Миколаївна залишила доволі об’ємний коментар зі своїми роздумами про цю історію, де зокрема покладає всю відповідальність за цю прикру ситуацію на селищного голову. Вона так і пише 100 відсотків відповідальності за такі дії несе селищний голова, а депутати тут до чого, вони ж на громадських засадах, ну і так далі.



 З такою тезою я не можу погодитись, тому і народився цей допис в якому я пропоную розібрати, яка ж відповідальність припадає на пана Гармаша, він же ж просто депутат. І то таке, можна було б так і подумати, але і в такому випадку потрібно запитати просто депутата: чому ж ти чорте-бісе мовчиш? Громада зі свого бюджету витратила близько 9,5 млн. грн.. а ти мовчиш вже 9 місяців, яка причина такої мовчанки. І тут я пропоную кожному додумати чому ж наприклад просто депутат Гармаш мовчить про те що кошти витратили, а очисні споруди не працюють і так вже 9 місяців поспіль. Але депутат Гармаш не просто депутат, а голова бюджетної комісії і це ключовий момент в цій історії з депутатом. От давайте Ніно Миколаївно розбиратися чому ж так все не просто.

   Як передбачає частина 2 статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», далі Закон: Депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов'язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї з постійних комісій ради. Так от в 2018 році наш герой потрапив до постійної комісії з питань бюджету та фінансів, і не просто потрапив, а очолив цю постійну комісію, став її головою. А що ж нам каже Закон про такі комісії, зокрема частина перша статті 47: Постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Я попрошу читачів звернути особливу увагу на слова здійснення контролю. Рухаємося далі, частина 8 цієї ж 47 статті Закону говорить нам наступне: Організація роботи постійної комісії ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами, організує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії. Ніно Миколаївно, так пан Гармаш просто депутат чи як там, чи може ви скажете, що Закон то для лохів, а лох це ти? Чи як там ваш презедент говорив? От вам панове і просто депутат. Насправді голова комісії, чи бюджетної чи якоїсь іншої це не просто прийти до сесійної зали і надути щоки. Треба попередньо розібратися з питаннями, які виносяться на сесію та підготувати висновки, а не просто за щось проголосувати. Йдемо далі частина 11 статті 47 вже згаданого Закону говорить наступне: Рекомендації постійних комісій підлягають обов'язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними строк. Я наголошу що саме обов’язковому розгляду підлягають рекомендації комісій, як ви думаєте Ніно Миколаївно, які рекомендації щодо використання майже 9,5 млн. грн..  видала комісія під головуванням пана Гармаша? Правильно,  ніяких. А чому, Ніно Миколаївно? Вас не цікавить це питання???

А тепер давайте розглянемо конкретну ситуацію, що відбулося і яка участь у цьому бюджетної комісії на чолі з Гармашем В.І. В селищному бюджеті 2019 року було виділено близько 9,5 млн. грн. на реконструкцію очисних споруд. На початку вересня 2019 року почалися роботи, а вже 20 грудня були підписані акти виконаних робіт, це при тому що роботи виконані не були. Можна припустити, що це було вчинено так, тому що казначейство 25 грудня припиняє всі рухи на рахунках та закриває рік, тому акти підписали 20 грудня, щоб потім оформити рух наших 9,5 млн. грн.. до 25 грудня, як нам всім і призналася селищний голова. Припустимо, що голова бюджетної комісії цього не знав, він про це не думав, бо громадські засади, що йому найбільше треба чи що? А там Новийгод, щедрували засівали, від Романа до Йордана, що називається, потім наш голова комісії відлежувався, відпочивав, а що не має права, звичайно має. Так пройшов січень 2020 року. Почався лютий, очисні споруди не працюють, гроші перераховані, але що голові бюджетної комісії найбільше потрібні ті очисні? Чи як? Він мовчить, а що йому ті 9,5 млн. грн.. вони ж нічиї, колгоспні, так Ніно Миколаївно? І так далі аж 9 місяців. Але момент істини для голови бюджетної комісії навіть при умові його мовчанки та просто лежання настав 20 лютого, рівно через 2 місяці після підписання актів виконаних робіт. І цей момент істини настав тому що казначейство надіслало до селищної ради звіт про виконання бюджету за 2019 рік. І саме цей документ саме цей Звіт мала розглянути бюджетна комісія, а потім сесія щоб видати свій вердикт, чи все нормально у 2019 році з коштами селищного бюджету, чи погоджуються депутати з тим як селищний голова використовувала кошти чи ні. Ось як про це зазначено в частині 4 статті 80 Бюджетного кодексу України: Перевірка річного звіту здійснюється комісією з питань бюджету відповідної місцевої ради, після чого відповідна місцева рада затверджує річний звіт про виконання бюджету або приймає інше рішення з цього приводу. Ніно Миколаївно, як ви думаєте пан Гармаш здійснював своєю комісією перевірку річного звіту за 2019 рік, і зокрема використання майже 9,5 млн. грн.. на реконструкцію очисних споруд? Відповідь тут очевидна, більше того пан Гармаш голосував за затвердження Звіту без будь яких зауважень, він погодився з таким використанням коштів та підтримав його. 



При цьому у разі не прийняття цього рішення це могла бути підстава для перевірки контролюючих органів, тому що фінансовий рік без звіту про бюджет не був би закінчений. А Гармаш взяв і прикрив Саверську, і проголосував за Звіт. Чому він так вчинив мені достеменно не відомо, це Ніно Миколаївно ви можете спитати в нього особисто і зробити свої висновки. Я на даному етапі розуміння цієї ситуації вважаю, що більше всього, Гармаш не причетний до якогось там розкрадання цих 9,5 млн. грн., хоча достеменно це невідомо і може також бути й таке, чим чорт не жартує, при тому що голова комісії  мовчав та й продовжує мовчати. На сьогодні я думаю пан Гармаш просто ходив на сесії, дув щоки, і мовчав, застосовуючи принцип, а воно мені треба? Це най вірогідніший варіант, він просто сидів та дивився як їх кудись там використали, просто їх прогуляв (про@бав), хоча мав як представник громади реагувати та вчиняти дії. Я достеменно знаю, що голова бюджетної комісії Гармаш уявлення не має про свої обов’язки як депутата та як голови відповідної комісії, він уявлення не має про вимоги законів та Бюджетного кодексу України, він уявлення не має що він там мав робити. Що там мав перевіряти і так далі. І коли я читаю в помийниці, пардон Ніно Миколаївно, в районці,  що крупнєйший спеціаліст у фінансах щось там десь був чи кудись там їздив, то мені спочатку стає смішно, а потім нудно, що читачам там тупо заливають межи очі помиї, отой весь вал шлаку. І оця історія з очисними спорудами та бездіяльністю голови бюджетної комісії окремий раз нам проявляє всю суть речей. До речі новина про отримання крупнєйшим спеціалістом у фінансах почесної грамоти мене ніяким чином не здивувала, на мою думку це все логічний наслідок бездіяльності, як в кращих совєцьких традиціях, і тут Ніно Миколаївно ваш совєцько-журналістський досвід я думаю надав би багато подібних прикладів, адже це символічно. Завалив колгосп – на тобі почесну грамоту. Чи щось подібне.

   І з цієї історії можна було б просто пожуритися та й забутися, і не такі кошти прогулювались навіть за останні десятки років, скаже хтось. Так воно то так, але ж Гармаш В.І. не розібравшись з повноваженнями голови комісії, прогулявши на громадських засадах майже 9,5 млн. грн.. на цьому не зупинився, хоче йти далі, замахнувся на посаду селищного голови. І тут варто було б запитати в нього, Вікторе Івановичу, куди ти йдеш? Ти не зміг собі ради дати як депутат з кількома десятками пунктів повноважень, а замахуєшся на кілька сотень пунктів повноважень? Не зміг дати раду 9,5 млн. грн., хочеш дати раду 180 млн. грн..? Вже зараз зрозуміло, і я думаю тобі також, що ти цьому всьому і близько не даси ради, для чого воно тобі? Можна було б попросити і Ніну Миколаївну поставити це питання пану Гармашу, але нещодавно Ніна Миколаївна зробила заяву, що вона буде за нього голосувати. І тут нічого по суті коментувати, скоро всім виборцям робити свій вибір, але Ніно Миколаївно Ви вже не зможете сказати що щось там не знали чи не бачили, сподіваюся я свою обіцянку виконав, і відповів на ваш коментар, що до чого там на очисних спорудах депутати та голова бюджетної комісії.

02.10.2020

Павленко Дмитро



Немає коментарів:

Дописати коментар