понеділок, 30 листопада 2020 р.

Дайош ширку?


      Ось пройшло вже майже три тижні після дня голосування на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Майже тиждень потому тривав офіційний підрахунок голосів, і 01 листопада ТВК прийняла рішення про результати виборів депутатів селищної ради та селищного голови. І лише 05 листопада в газеті «Слово Варвинщини» офіційно у відповідності до вимог статті 282 Виборчого кодексу України було оприлюднено результати виборів із зазначенням відповідної інформації, хоча місцями вона і не була відповідною, про що буде зазначено трохи нижче.

         Але на голосуванні та оприлюдненні результатів виборів виборчий процес не закінчується і не припиняється. У відповідності до закону з дня офіційного оприлюднення результатів виборів протягом 20 днів з дня оприлюднення відбувається реєстрація обраних кандидатів, тобто обрані кандидати подають відповідні заяви, про їх реєстрацію. В нашому випадку з огляду на офіційне оприлюднення 05 листопада 2020 року, з 06 по 25 листопада включно обрані кандидати мають право подати заяву про реєстрацію їх депутатами. Але закон то для лохів, а у «людей» все по іншому. Вже в середу 04 листопада члени селищної ТВК почали телефонувати обраним кандидатам в депутати, та запрошувати їх реєструватися вже сьогодні, тобто з середи. Для чого їм це було потрібно невідомо, моє припущення – виконували забаганки «поважних» людей. Але відомо інше, окремі члени ТВК, що телефонували обраним кандидатам відверто їм брехали, вигадували історії про те, що їх виганяють з приміщення, що вони вже припиняють роботу тощо. Більше того просили писати заяви наступним числом, тобто 05 листопадом, і кандидати писали, особливо не розбираючись що відбувається і для чого це потрібно. Особисто я змушений був 06 листопада, тобто в перший день реєстрації теж піти реєструватися. Це я зробив практично в обідню пору, і був мабуть 15 кандидатом що подав заяву. Причиною моєї швидкої подачі заяви було те, що «поважні» люди могли запланувати та провести першу сесію наприклад без моєї участі, і без участі інших кандидатів, хто подав би заяви трохи пізніше. Адже для проведення першої сесії потрібна присутність 2/3 депутатів від загального складу, а це всього на всього 18 депутатів. До речі, на кінець дня п’ятниці 06 листопада зареєстрованих депутатів виявилося 17 депутатів, і їх заяви було розглянуто ТВК на засіданні. Але потім щось зламалося. І швидкий потік кандидатів на реєстрацію пропав, і мабуть пропала потреба швидкого проведення першої сесії. «Поважні» люди можливо передумали або придумали щось інше.

    Як результат цієї історії можна стверджувати, що ТВК навчилася виконувати забаганки «поважних» людей, а от виконувати сумлінно свої обов’язки навряд чи. І це яскраво видно з офіційно оприлюдненої інформації в районній газеті, де зокрема для 9 обраних кандидатів в депутати невірно зазначено виборчі округи де вони були обрані, тобто офіційно оприлюднено недостовірну інформацію, і це підтверджує така ж інформація оприлюднена на сайті ЦВК, для порівняння пропоную два зображення, з газети та з сайту ЦВК .




       Поряд з зазначеними вище подіями відбувалися і інші ще цікавіші події. Відразу після закінчення виборів та попереднього обрахунку голосів окремі «поважні» люди почали зазивати тих хто пройшов виборчу гонку до перемовин, я нагадаю це сім політичних сил, які ви можете побачити на доданих зображеннях. Наскільки я розумію, в перший тиждень після виборів різними політичними силами зроблено певні заяви про наміри, хтось висував якісь ультиматуми, хтось заявляв права на якусь першість, хтось просто чекав що йому щось дадуть і він на все погодиться. На початку ініціаторами перемовин виступали два суб’єкти: це селищний голова та перший номер списку «Рідного дому» Гайдай М.В. Представник «Європейської Солідарності» наскільки мені відомо заявив про спроможність достойно представляти інтереси громади на посаді секретаря в майбутній раді. Це єдине що я можу стверджувати на сьогодні достеменно, адже участі у перемовинах я не брав, і що достеменно там відбувалося мені невідомо. Більше того, все що далі буде написано це історії з сарафанного радіо, отримані від різних джерел та які систематизовані та складені до купи, але які, на мою думку, дуже близькі до дійсності. Про це ми  і дізнаємося вже найближчим часом після першої та другої сесії новообраної селищної ради, наскільки сарафанне радіо було точне.

    Але повернемося до перемовин. Вони тривали близько десяти днів, хтось комусь щось заявляв, хтось довго думав, а хтось просто вичікував. Все закінчилося в четвер 05 листопада 2020 року, коли вже остаточно стало зрозуміло що певні домовленості досягнуто. До речі це можна певним чином спів ставити і з подіями описаними вище щодо діяльності ТВК. Так от, у четвер два суб’єкта, які вказані вище, і які проводили перемовини кожен сам собі, і які до речі висловлювали на людях несприйняття один одного, домовилися між собою, а також начебто домовилися зі всіма окрім Європейської Солідарності, більше того нам ніхто і не повідомляв про проведення таких перемовин та якихось домовленостей. Про результати таких перемовин перша інформація почала з’являтися під вечір та на наступні дні. Якщо її систематизувати, то виходить приблизно таке: селищний голова погодилася на те, що «Рідний дім», «Зелені» та «Наш край» займуть всі найвищі посади в органах місцевого самоврядування, які прямо чи опосередковано підпорядковані селищному голові. Якщо говорити про конкретний розподіл, то за балачками він виглядає так: 

Секретар селищної ради – Гайдай М.В. (Рідний дім);

Керуючий справами  - Шкуліпа Є.М. (Рідний дім);

Перший заступник – Гармаш В.І. (Рідний дім);

Заступник (гуманірна сфера, другий) – Філоненко О.І. (Зелені);

Заступник (незрозуміла сфера, третій) – Галушка А.М. (Наш край);

Поряд з цим говорять також про Пилипченка В.М. (Зелені) як про майбутнього старосту Журавки.

     Загалом це все що стосується того на що погодилася селищний голова, і що наче б то вона пообіцяла вказаним політичним силам, але що вона отримала навзаєм невідомо. Жодне джерело розповсюдження такої інформації не дає навіть натяку на відповідь на це питання. Але питання залишається.

     Окремим пунктом цієї домовленості було питання подальшої участі в цих всіх розкладах озерянського обранця. І тут з одного боку селищний голова наче б то  заявила, що цей «достойник» зробив її селищним головою, бо саме його зусиллями вона набрала більшість голосів. Також у нього нова іпостась, тепер він, за її словами, її захисник. Від чого чи від кого він буде її захищати невідомо, але якось так. Поряд з цим цікавою виглядає байка, яка ходила Озерянами, ще задовго до виборів, яку начебто сам озерянський обранець розповсюджував в колі свого оточення. Схема виглядала так: Саверська стає головою, він заступником, відповідно під собою він розставляє своїх людей, за два-три місяці, вони її «кінчають», а далі все по плану – керують вони. Тут можна сказати, що яке ОПГ такі і плани, але це все може виявитися правдивою історією, можливо саме так там десь хтось і думає. В продовження цієї лінії розповіді потрібно зазначити, що на відміну від селищного голови, начебто всі інші учасники домовленості заявляли, що ні за яких обставин не будуть голосувати за озерянського обранця, більше того, його ніхто не бачить там хоч на якійсь посаді. І така позиція добра та зрозуміла, але що від такої домовленості отримала селищна голова?

    Підсумовуючи всю наявну інформацію вже зараз можна припускати, що певні домовленості досягнуто. На мою думку учасники перемовин домовилися про ширку, тобто широку коаліцію, в тому сенсі, в якому така домовленість була досягнута ще в січні 2018 року, по суті тими ж учасниками з додатковими обставинами. Я нагадаю що було в 2018 році. Трьома суб’єктами домовленостей селищним головою, керівником фракції Аграрної партії та керівником районного осередку БЮТу було домовлено, що керівник районного осередку БЮТу отримує посаду третього заступника, а навзаєм для інших учасників він зобов’язується, що його політична сила в кількості 10 депутатів голосує так як треба учасникам домовленості. До речі ця домовленість так сяк, але діє вже майже три роки. І це коштує громаді всього на всього близько 250 тисяч гривень в рік. От про  щось подібне на мою думку домовилися і в четвер 05 листопада 2020 року, практично ті ж самі учасники перемовин. При цьому селищний голова має в активі 4 депутати, Гайдай М.В. 8 депутатів та два депутати від БЮТу, вже маємо більшість – 14 депутатів. А для тотальної більшості до цих домовленостей долучили зелених та «Наш край». І тут виникає питання, а для чого тотальна більшість, коли можна було і менше? А тут, мабуть, є якась інша причина. Однією з таких причин може бути той факт що майбутня фракція ЄС просто не вписується в такі чи подібні домовленості, і в першу чергу тому, що слухняно не буде голосувати за будь що. З іншого боку на мою думку працює і інша причина, учасникам домовленості дуже хотілося залишити нас поза процесом прийняття рішень, саме для того і потрібна ширка. А якщо щось буде не виходити, завжди буде кого звинуватити в тому що там десь щось мішає чи попало в колеса. Ну і мимоволі за бортом подій опинилося і два депутати від Ляшка, от такий розклад сил вимальовується на даний час. Маємо те що маємо. Наскільки міцні ці домовленості та достовірна інформація щодо них ми дізнаємося за результатами двох перших сесій селищної ради. Саме тоді вже можна буде зрозуміти хто з ким і про що домовився. На мою думку ймовірність створення ширки дуже висока, особливо коли обранці керуються не інтересами громади, а своїми власними, місцями спільними інтересами, або бажанням відправити когось в опозицію. Одним словом дайош ширку!


14.11.2020 


Павленко Дмитро


Немає коментарів:

Дописати коментар