субота, 13 липня 2013 р.

У Варві відстоювати права споживачам допомагає громадська організація

- «До мене вже чоловік тридцять приходило скаржитися на підвищення тарифів... Чого вони до мене йдуть? Нащо мені цей головний біль? Навіщо взагалі чіпати ті тарифи, якщо виконком їх уже затвердив?!..», - отакі виступи наших депутатів можна було почути на останній сесії Варвинської селищної ради, - каже варвинський депутат Дмитро Павленко. І додає: - Така в нашій Варві ситуація, на жаль...

Однак, добре відомо: хто хоче допомогти ближньому, той можливість знайде. Навіть  без депутатського посвідчення. Головне – щоб було прагнення та небайдужість до громадських проблем.
Володимира Остапця варвинцям представляти не потрібно. Не одне десятиліття віддавши службі у місцевому відділі МВС, він  пішов на заслужений відпочинок з посади заступника начальника райвідділу міліції. Проте  варвинці як зверталися до Володимира Павловича, коли ще був на посаді, так йдуть до нього і досі за допомогою та порадою. Й у кожному випадку він, як і раніше, старається розібратися, проконсультувати, посприяти... Тепер – і як голова створеної торік у грудні Варвинської районної громадської організації «За права споживачів». Необхідність створення такої структури підказало саме життя, постійні скарги на неякісний товар та звернення людей щодо надання комунальних послуг.
- Це надзвичайно серйозні питання, - переконаний Володимир Остапець. – Тому в ідеалі ними мають займатися посадові особи державних органів або місцевого самоврядування. Ми навіть вносили пропозицію місцевій владі - якщо й не створити відділ із захисту прав споживачів (бо розуміємо, що це фінансово складно), то хоча б наділити такими повноваженнями когось із спеціалістів райдержадміністрації. Сподіваємося на співпрацю з владою, адже проблеми, з якими звертаються жителі Варвинщини до нашої організації, можна вирішити лише спільними зусиллями, за підтримки селищної ради та РДА.

Треба сказати, що проблеми ті – надзвичайно різні, від неякісного ширпотребу до стрімкого злету комунальних тарифів. Та Володимир Остапець не поділяє їх на першочергові й другорядні. І з однаковою відповідальністю йде до продавців на ринок просити, щоб замінили куплені пенсіонеркою черевики, які порвалися через кілька днів після їх придбання; і відправляється до голови Варвинської райдержадміністрації щодо необгрунтованого підвищення цін на хліб у місцевих магазинах.- Того ж дня все стало на місце, ціни на хліб знизили, - пригадує той випадок кількамісячної давнини.
У більшості випадків  громадській організації «За права споживачів» вдається допомогти людям. Але не завжди. Володимир Остапець дістає товсту папку з кількома десятками листів, отриманих від державних структур та посадовців усіх рівнів. Листування триває з травня, і стосується встановлених виконкомом Варвинської селищної ради нових тарифів на воду, водовідведення, утримання будинків і споруд та вивезення твердих побутових відходів – а точніше, їх суттєвого збільшення.
- Одне підвищення вже відбулося у 2010 році, тоді тарифи зросли на 100%, - пояснює Володимир Павлович. – Тепер же знову більш ніж на 50% подорожчала вода, і більш ніж на 25% - водовідведення. Та найголовніше – жодної інформації про структуру тарифів не було оприлюднено, не надало її підприємство і на наш запит. Одразу хочу зазначити, що ми виступаємо не проти самої суми тарифу, а лише вимагаємо її обгрунтування.
Запити варвинської громадської організації щодо цієї проблеми розглядало Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства; ще чимало управлінь і департаментів держави й області. Довго розбиралися.
- Антимонопольний комітет навіть наклав штраф на комунальне підприємство «Господар», - каже Володимир Остапець.
Однак, на місцевому рівні все залишилося як було. 27 червня, розглянувши рішення адміністративної колегії Чернігівського територіального відділення АМК України, сесія Варвинської селищної ради вирішила не переглядати тарифи на послуги з вивезення побутових відходів до кінця 2014 року: «...з метою недопущення збільшення соціальної напруги в смт. Варва в питаннях тарифної політики», - значилося в документі. Щодо інших тарифів повідомлено, що законом не передбачена перевірка їх розрахунків.
Та поступатися своїми вимогами ні організація «За права споживачів», ні її голова не збираються. Їхня боротьба за права споживачів триває. Адже люди звертаються й просять про допомогу.
Людмила СМИК

2 коментарі:

  1. Ви Володимир Павлович доведіть до відома громадян про склад вашої організації, що складається із 5 чоловік засновників, і яке відношення вона має до "громадської" якщо громадяни не мають право вступити до цієї організації. А забезпечувавши інтереси невеликої "купки" громадян не потрібно ці дії виносити як піклування про інтереси споживачів селища Варва

    ВідповістиВидалити
  2. Остапець В.П.7 серпня 2013 р. о 08:53

    Аноніме! Відкрий личко. Твоє ім’я мені відоме, тож не ховайся за маскою, хай і громада району знає про тебе. Тобі відомі прізвища засновників громадської організації «За права споживачів», так як ти отримував копію Статуту Організації. І громаді району доведено інформацію і про засновників, і про основні завдання Організації, в одній з програм на ТРК «Оріон». Секретів у нас від громади немає. А прийом в члени Організації в даний час не проводиться, так як Організація перебуває на стадії становлення, і про це тобі повідомлялося письмово. А кількісний показник Організації не потрібен, ми не партійний осередок.
    Ми як засновники Організації не забезпечуємо інтереси «кучки» як ти вважаєш, а виступаємо на захист громадян (споживачів). Як наприклад мешканців будинків 59 та 63 по вулиці Шевченка в смт Варва, яких протиправно позбавили газопостачання та примушували підписувати договори на утримання будинків і споруд датою 01 травня 2013 року, яка вже давно минула; та незаконного вимагання сплати боргу невідомо на якій підставі нарахованого.
    Одначе мені не зрозуміло, чому так вже ж дуже хотілося керівництву КП «Господар» стати членами Організації. Адже у керівництва підприємства ще більше можливостей захищати споживачів, надаючи якісні послуги, чесно вкладаючи договори, правильно нараховуючи абонплату.
    А в майбутньому, я думаю, оцінку діяльності ВРГО «За права споживачів» дасть споживач не закривши своє лице маскою аноніма.
    Голова ВРГО «За права споживачів» В.П. Остапець

    ВідповістиВидалити