середу, 23 травня 2018 р.

Про восьму сесію селищної ради.


    17 травня 2018 року відбулася сесія селищної ради. Цього разу в нас немає відео, нажаль. Хоча особливої потреби в спогляданні механічного голосування переважної більшості питань без розуміння їх значення та суті як на мою думку навряд чи хтось має. Звичайно, ця сесія була схожа на попередні в багатьох аспектах, особливо, що стосується підготовки питань, попереднього розгляду, надання всебічної інформації депутатам, а особливо надання завчасно, як те передбачає законодавство.
Це все залишається незмінним, більше того таке вражіння, що особливо ніхто з посадових осіб не хоче цього змінювати. Незмінним я б назвав і ігнорування поодиноких голосів поза фракціями та домовленостями, ніхто з владної коаліції не хоче змінювати своїх рішень в процесі обговорень, тому ніхто не зважає ні на які аргументи та пропозиції. Не хочеться показувати необізнаність чи непідготовленість, але вона все одно вилазить, так що шановні нічого ховати те що і так вже всі хто хотів побачити побачили. До речі проти цього і був направлений протест депутата Цопи, який принципово не голосував за всі питання порядку денного.
В переддень сесії я оприлюднював порядок денний так що всі могли ознайомитися. Прямо на сесії він змінився несуттєво, одне питання виключили а два додали, так процедурні от і все. І оця еквілібристика з щоденними змінами всього та вся вже ввійшла в звичку, і я так розумію, що вже нікуди не подінеться. Не буду розпорошуватися на все, як я зазначив вище там в основному бездумна механіка, тому розповім коротко про основні моменти:
- серед земельних питань варто виділити питання Про інформацію щодо проведення роботи по збільшенню надходжень до бюджету від використання земель;
- серед бюджетних питання внесення змін до селищного бюджету, а також цікавим в контексті витрачання грошей було питання про зміни до рішення Варвинської селищної ради від 18 серпня 2016 року №4-17/16 «Про тендерний комітет Варвинської селищної ради»;
- окремо потрібно виділити так би мовити освітянський пакет;
- і найгарячіші пиріжки роздавали при розгляді питання переліку доріг які будуть ремонтуватися. Бідолашна псевдо журналістка так бігала та крутилася з фотокамерою по залу, все б їй щось гаряче засняти, суть питання не цікавить, не цікавлять і обставини що склалися навколо цих питань. Головне гальорку сфотографувати або когось в емоціях, що б на замовлення хазяїв вже потім облити брудом.
   Що ж почнемо з земельного питання, воно дуже інформативне до речі, в поданій депутатам Інформації зазначено основні аспекти надання землі в оренду і не тільки (оприлюднено окремо), але в кінці кінців рішення нікого ні до чого не зобов’язує (в рішенні зазначено взяти інформацію до уваги). Вже після оголошення інформації голова фракції Аграрної партії з голосу додав ще один пункт, щоб підготували через два місяці звіт про вже виконану роботу на тому і вирішили. Тільки з усіх цих земельних перепитій незрозуміло, чому дрібний приватний орендар може платити 12 % від нормативно-грошової оцінки, а РЕС, тобто Чернігівобленерго, монополіст, з ротердамом+ і так далі не може, а може лише 10 %?
    Що стосується бюджетних питань то перш за все хочеться згадати про звіт про бюджет за перший квартал. Це рішення просто затвердили, ніхто навіть не поцікавився, що витратили як витратили і так далі, цей момент поряд з тотальним порушенням законів про інформацію, звернення громадян доступ до публічної інформації і так далі окремий раз підтверджує або повний пофігізм депутатського корпусу до того як витрачаються гроші і нерозуміння цих всіх процесів; або вдаваний пофігізм як ознака приховування всіх процесів в бюджетній сфері від широкої громадськості.
       Безлад в бюджетній сфері підтверджує і питання порядку денного про тендерний комітет. Депутатам пропонувалося внести зміни в персональний склад тендерного комітету та в Положення про цей комітет. Я нагадаю всім хто цікавиться, що тендерний комітет затверджує результати тендерів чи конкурсів на закупівлю, і його склад не переглядався ще з минулого року. І от тільки-но депутатам подали на розгляд ці зміни. Який висновок можна зробити з цього? Або за період в 4 місяці селищна рада не проводила тендерів та процедур закупівлі через систему Прозоро, і їй для цього не треба був тендерний комітет, тоді виникає питання, а як здійснювались закупівлі товарів; або всі проведені процедури затверджував не правомочний тендерний комітет, і тоді всі процедури м’яко кажучи не правомочні. От як трактувати ці факти? Як просту тупість, чи злочинну недбалість?
       Зміни до бюджету затверджували з великими потугами. Я вже писав про виділення коштів в нікуди без проектів та кошторисів. От і в черговий раз ми могли чути таке: звучить від депутатів питання чи є кошторис на виконання робіт з ремонту систем опалення в дитсадках? Саверська випучивши очі бреше – є. Це при тому що два дні тому на засіданні комісії було вияснено що немає, це ж чудо продовжує брехати до упору. Коли вже брехня очевидна майже всім, горе голова викликає на сесію підлеглого, який начебто має її врятувати. Депутати в десяте запитують де кошторис, чому його немає, чому виділяються кошти в нікуди? На це спеціаліст селищної ради Пінчук розповідає: приїхали спеціалісти подивились і сказали що це буде коштувати стільки-то. Його знову запитують так кошторис є, документ є? Пінчук знову починає програвати ту ж пластинку: приїхали спеціалісти подивились і сказали. І так разів п’ять якщо не більше. Кілька депутатів відреагували на це голосуванням, але рішення було все таки прийняте, 15 за. От після цього хотілося запитати у керівників правлячої коаліції ви для чого бездумно витрачаєте бюджетні кошти? До чого були і є передвиборчі та і післявиборчі балачки, що ми покажемо як треба працювати? Так витрачати бюджетні кошти зможе будь хто з вулиці, перший кого зустрінеш.
Освітянський пакет питань складав п’ять питань. Я особисто не зміг розібратися більш менш хоч в якомусь з цих питань. Не бачив я і жодного депутата хто б володів ситуацією в цих питаннях. Не володіють цими питаннями і ті хто готує проекти рішень, ті хто отримує за це зарплати. На підтвердження цього є той факт, що на комісіях всі так хотіли відкрити нові гуртки, створити нові установи і так далі, другий заступник горе голови з таким запалом все це розповідала і тут пройшло аж півтори доби, і той же ж другий заступник на початку сесії заявляє що питання нової установи позашкільної освіти потрібно зняти з розгляду. Де логіка всіх цих рухів та дій? Можливо є депутати та керівництво фракцій яке ведеться на ці вистави, на цю ілюзію бурної діяльності? Може там хтось мріє з пустелі сад зробить, але ж повинен бути хоч якийсь здоровий глузд? На сесії не обговорювалося питання і табору літнього відпочинку «Сонечко», який діє на базі Леляківської ЗОШ, акт про передачу якої був затверджений на цій сесії. Хоча вже сьогодні питання «Сонечка» визріває як надзвичайна ситуація та проблема. Питання оздоровлення дітей на жодній сесії селищної ради не розглядалося, кошти не виділялися. Так звані пришкільні табори це добре, але це не оздоровлення, це дозвілля, відпочинок, але не оздоровлення. Так що питання та проблеми галузі освіти все більше почнуть проявлятися, і моя порада депутатам керівникам шкіл, а таких є двоє, вивчайте питання впровадження нових норм законодавства, а то буде вам біда першого вересня.
 Ну і насамкінець гарячі пиріжки. Вулиці які будуть ремонтуватися. Я особисто не зрозумів які вулиці будуть ремонтувати, та і депутати на засіданні теж не розуміли. Добалакались до того, що давайте затвердимо хоч центральні вулиці. Якщо хтось запитає в будь якого депутата, так а які вулиці ви затвердили? То я впевнений, що ствердно жоден депутат не відповість на це питання. Ці переліки так часто міняли, що домінялися вже до ручки. Натомість затвердили, що затвердили. Якісь центральні вулиці. На скільки я пам’ятаю Коцюбинського там не було. Ломоносова теж, і так далі.
От така сесія, чим далі тим гірше. Це довела нам і дев’ята сесія яка вже відбулася в понеділок 21 травня. От так вона працює як їй треба, але про це в наступному дописі.

22 травня 2018 року
Павленко Дмитро.

Немає коментарів:

Дописати коментар