понеділок, 21 травня 2018 р.

Інформація про проведену роботу по збільшенню надходжень до бюджету від використання земель


     Одним із джерел надходжень до нашого  бюджету є кошти, які надходять від сплати земельного податку та орендної плати за землю.
     Дохідна частина нашого бюджету на 2018 рік становить близько 75 млн. грн., із них близько - 1,7 млн. грн. становлять кошти, які мають надійти від орендної плати та земельного податку.

     Проінформую Вас про те, що робиться для того, щоб наші земельні надходження зростали.
    Основним надходженням до нашого бюджету є орендна плата, яка сплачується за оренду земель. Вона надходить - як за земельні ділянки, які знаходяться в межах населених пунктів, якими розпоряджається наша громада, так і за землі, що знаходяться за межами населених пунктів, розпорядниками яких є районна , обласна державні адміністрації та Управління Держгеокадастру.
     Що стосується земельних ділянок розташованих в межах населених пунктів, то в нас на території смт. Варва в оренду юридичним та фізичним особам передано близько 26,3 га земель. Загальні надходження від сплати оренди становлять близько 1,5 млн. грн. на рік.
     Розмір орендної плати по загальній більшості договорів (88 %) відповідає розмірам орендної плати, встановлених рішенням 20 сесії 7 скликання селищної ради від 27.10.2016 року.
       З рештою орендарями: НГВУ «Чернігівнафтогаз», РЕМ «Чернігівобленерго»,  СТОВ «Дружба-Нова», ТОВ «Мрія», гр. Пєшков О.В., Бутенко О.М., Даниленко Н.В., Каленіченко В.А., Попков А.Г., Андрущенко Н.О. - проводиться  робота, спрямована на перегляд розмірів орендної плати. На Ваш розгляд винесено проект рішення про збільшення розміру орендної плати за використання цих земель. На підставі даного рішення нами будуть направлені листи орендарям з вимогою переглянути розмір орендної плати. Проблемою є те, що змусити це зробити  до закінчення терміну дії договору ми не маємо законних підстав, а можемо лише пропонувати і ,якщо орендар добровільно не згодиться, нам потрібно буде чекати до закінчення терміну дії договору.
     З початку цього року  нами було укладено 4 договори оренди землі, на підставі яких в оренду передано 0,9 га земель. Додаткові надходження становлять 36,5 тис. грн.  на рік, та переглянуто умови 8 договорів на більший відсоток, в результаті чого додаткові надходження збільшаться на 32,5  тис. грн. на рік.   
     Стосовно земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, тут ситуація наступна. Частиною земель державної власності розпоряджається Чернігівська обласна державна адміністрація (РЕМ, ГПЗ, землі водного фонду (Андрущенко, Обернієнко, Луданий, Шаркеліс).  Орендна плата, згідно укладених договорів, становить від 3 до 8%. Нами направлений лист до розпорядника даних земель Чернігівської  ОДА з проханням переглянути розмір орендної плати по вищезазначених договорах, але  малоймовірно, що ОДА  перегляне умови цих договорів до їх закінчення.
    Також на території нашої громади, на підставі договорів укладених із Варвинською РДА, в оренді в СТОВ «Дружба-Нова» перебуває близько 100 га невитребуваних паїв із відсотковою ставкою орендної плати 3-8 %.          Враховуючи те, що орендна плата за використання земель приватної власності на даний час вже складає 9%, нами направлений лист в РДА з проханням переглянути відсоткову ставку по договорах за невитребувані земельні паї.
    Як вам відомо, ще в березні цього року Управління Держгеокадастру повиненно було передати  повноваження щодо розпорядження землями с/г призначення державної власності, розташованими за межами населених пунктів.
    Крім вільних земельних ділянок, нам буде надано право розпоряджатись землями, які на даний час передані в оренду сільгосптоваровиробникам (ТОВ «Воскресенське-Агро», СТОВ «Дружба-Нова», ФГ Крупський О.Б.). Таких земель на території нашої громади нараховується 606 га. Ставка орендної плати по даних договорах оренди становить від 1 до 4%.  Після передачі цих земель в комунальну власність нами будуть вжиті заходи направлені на перегляд розміру орендної плати по цих договорах. Проблемним питанням з яким ми можемо зіткнутись, на мою думку, є те, що рішенням 20 сесії 7 скликання Варвинської селищної ради від 27.10.2016 року встановлено розмір орендної плати за використання земель наданих для ведення товарного с/г виробництва на рівні 12%. На сьогоднішній день така орендна плата  не виплачується навіть пайовикам, малоймовірно, що сільгосптоваровиробники погодяться укладати з нами договори оренди землі під цей відсоток.
      Стосовно решти земель, які нам будуть передані (близько 500 га) ситуація наступна.  Близько 300 га складають городи, із яких  відсотків 20%-30% громадянами взагалі не використовуються. Є земельні ділянки, які використовуються громадянами самовільно. На мою думку, доцільно, після прийняття цих земель в комунальну власність, провести їх інвентаризацію та розглянути питання щодо передачі їх в користування громадянам чи юридичним особами для ведення товарного с/г виробництва чи городництва в оренду, що також дасть змогу збільшити наші надходження.
       Решта земель, що нам буде передана, на даний час в обробітку не перебуває. Це кормові угіддя, багаторічні насадження (колишні сади та шовковиці),  зруйновані господарські двори  та рілля, яка тривалий час не оброблялась та заросла чагарниками. Що ми будемо робити з цими землями на даний час не зрозуміло.
    Ще одним із надходжень, яке впливає на збільшення дохідної частини бюджету -  це податок на землю. На сьогоднішній день дані надходження становлять близько 200 тис. грн. на рік. Суттєво збільшити ці надходження немає можливості оскільки :
-  чинним Податковим кодексом встановлено великий перелік осіб звільнених від сплати земельного податку (Чорнобильці, Пенсіонери, Учасники АТО, інваліди І-ІІ групи та інші).
-  вже прийняті максимальні ставки розмірів земельного податку для юридичних та фізичних осіб, які використовують землю з метою отримання прибутку, можна підняти лише ставки податку за землю, яка використовується громадянами під житловим фондом, гаражами, садовими будинками, але це не дасть значних надходжень від плати за землю, а лише створить ситуацію, коли одні зовсім не платять за землю, а інші платять в тридорога.
   Також проблемним питанням залишається те, що на жаль не всі юридичні та фізичні особи дотримуються норм земельного та податкового законодавства в частині сплати земельного податку та орендної плати за користування земельними ділянками. Зокрема, на даний час до бюджету не надходять кошти за користування земельними ділянками від ПП «Сєвєр», ПП «Валентина», ФОП Лайпанової О.Н., Пушкарьова-Гезердава Н.О., Капко М.В., Деревко М.В., ТОВ «Варва ТД). З цими суб’єктами господарювання проводиться претензійна робота, направляються матеріали в прокуратуру та суди. З початку поточного року, в результаті вжитих нами заходів у добровільному порядку, сплачені кошти в сумі 6,5 тис. грн. (ПП «Сєвєр», Пушкарьова-Гезердава Н.О.), направлені матеріали до суду по заборгованості зі сплати за землю ФОП Лайпанової О. Н., готуються матеріали для передачі в прокуратуру по решті боржниках.
      Одним із показників, який дійсно суттєво може вплинути на збільшення надходжень від землі - це оновлення нормативно грошової оцінки земель населених пунктів. На даний час завершуються роботи із оновлення матеріалів нормативної грошової оцінки земель смт Варва та с. Воскресенське. Дані матеріали передані на проведення державної експертизи в Київський Держгеокадастр  і, якщо ми встигнемо затвердити дану технічну документацію до 15 липня цього року, то можемо сподіватись на збільшення в 2-3 рази в 2019 році надходжень від сплати за землю в смт Варва (приблизно на 1 мільйон гривень). Крім того, дані нормативної оцінки застосовуються при нарахуванні мита під час  здійсненні цивільно-правових угод.  Відповідно, надходження від цієї статті доходу,  також повинні збільшитись (на скільки не прораховувалось).
      Стурбованість викликає те, що дана оцінка розробляється більше року і вже двічі подавалась в Київ на експертизу та поверталась назад на доопрацювання. В чомусь звинуватити розробника (ПП «Візер»)  немає підстав, оскільки з даною організацією ми працюємо вже не перший рік і це не перша оцінка, яку вони розробляють у нас в районі. В 2016 році змінились вимоги до складу та  методики розробки цих документів.
    На березневій сесії затверджено Програму проведення робіт із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Леляки, Саверське, Калиновиця, Сіряківщина, Булавівщина та Григорівщина. Із всіх землевпорядних організацій області лише ПП «Візер» згодилась виконувати ці роботи.
    Ще одним із заходів, який дає певні надходження від використання  землі - це здійснення контролю за використанням та охороною земель. Дані функції покладені на інспекцію, яка входить до структури Держгеокадастру. У відповідності до вимог чинного законодавства збитки і штрафи, які сплачують сільгосптоваровиробники за самовільне використання землі (близько 1100 грн за 1 га) чи використання землі не за цільовим призначенням  надходять до місцевого бюджету. В травні цього місяця інспекцією буде здійснюватись перевірка використання земель державної  власності на території Варвинської селищної ради. Про результати даної перевірки Вас буде проінформую на засіданні сесії селищної ради.
      Також до заходів, які можуть вплинути на збільшення доходів бюджету від використання земельних ділянок комунальної власності, належить продаж земель несільськогосподарського призначення та продаж права оренди через земельні торги. На жаль за останній рік надходження в бюджет від вищезазначених заходів майже не надходило.
    Стосовно продажу можу пояснити те, що в нас є підприємці, які бажають викупити в громади земельні ділянки, що використовуються ними (Лайпанова О.Н., Деревко М.В., ПП «Валентина», Гезердава Н.О.), але на жаль (чи на щастя) у нас в селищі (за інформацією департаменту культури та туризму) багато земель мають історичну цінність і не можуть бути передані у приватну власність.
   Щодо  аукціонів, то в минулому році було підготовлено до продажу права оренди 3 земельні ділянки несільськогосподарського призначення, але оскільки аукціони не відбулись, ніяких доходів ми не отримали, а лишились тільки винними близько 20 тис. грн. землевпорядній організації, яка готувала матеріали на аукціон.
   Незважаючи на це, ми продовжуємо проводити дані роботи. Готуються матеріали для продажу через торги 14 земельних ділянок під гаражі по вул. Садовій.  За інформацією проектантів дані роботи будуть завершені за 2-3 місяці.  


Начальник відділу земельних
відносин селищної ради                                                    Є.О. Ігнатенко.

1 коментар:

  1. На сесії депутати Прилуцької міської ради прийняли рішення звернутися до Верховної Ради України щодо ухвалення антиолігархічного пакету докорінних перетворень.

    Ось його текст

    Звернення

    Прилуцької міської ради до Верховної Ради України щодо ухвалення антиолігархічного пакету докорінних перетворень

    Найбільші виклики, які сьогодні постали перед українцями, це – війна, корупція і тотальне зубожіння нації. Але найстрашніше – невпевненість у завтрашньому дні, тривога кожного українця за майбутнє дітей. Причиною цього є олігархія.

    По-перше, олігархія є основою системної корупції. Попри створення нових антикорупційних органів і задекларовану на найвищому рівні боротьбу з корупцією, її рівень лише зростає. Боротьба йде лише з окремими проявами корупції, а це не може розв’язати проблему системно, бо не торкається її основи – олігархії. Це вони корумпують увесь державний апарат і вивозять награбоване в офшори, «освоюють» державний бюджет через різноманітні тендери та дотації, обкладають українців непомірними тарифами та цінами за товари та послуги.

    По-друге, олігархія є причиною зубожіння українців.

    По-третє, олігархи є лютим ворогом середнього класу. Вони панічно бояться конкуренції, яка підриває їхню монополію.

    По-четверте, олігархія зацікавлена у війні без кінця, бо поки нація воює, олігархи мародерствують.

    Єдиний шлях подолати олігархію – це запровадити в життя антиолігархічний пакет законопроектів докорінних перетворень.

    Ці законопроекти спрямовані на підрив самих основ олігархічного ладу в Україні. Необхідно якнайшвидше запустити цей процес, бо часу на бутафорні реформи вже немає – вікно можливостей для докорінних перетворень в Україні закривається, а наслідком залишення олігархів при владі може стати втрата держави.

    Наголошуємо, що проведення реальної деолігархізації було однією з головних вимог Революції Гідності, а сьогодні є найпершим завданням від вашого працедавця – українського народу.

    Враховуючи вищевикладене, ми, депутати Прилуцької міської ради, вимагаємо від Верховної Ради України негайно внести на розгляд та ухвалити антиолігархічний пакет докорінних перетворень.

    Тільки таким шляхом ми витягнемо Україну з ями корупції, зубожіння та війни.

    )))) Тільки сюди треба було додати питання про існування латифундистів і докорінне їх знищення в державі.
    Побачимо, як наші депутати підтримають прилуцькі починання.

    ВідповістиВидалити