четвер, 11 квітня 2019 р.

Про повноваження та відсутність відповідальності.


   Не так давно, 23 березня 2019 року в мережі я розмістив допис «Про засідання виконкому», в якому висловив думку про те, що наших славних весільних генералів, вони ж депутати, поставили на те місце на яке вони заслуговують. Про те, як в них забрали буквально останні їх повноваження та права, бо на решту вони й так не особливо претендували, а мова йшла я нагадаю про визначення переліку вулиць та доріг які будуть ремонтуватися в 2019 році. Я наголошував та наголошую що переважна більшість теперішніх депутатів це ЛОХи, яких використовують як керівництва їхніх фракцій так і селищний голова, а вони як ми можемо бачити особливо і не чинять опір. Та й справді для чого їм ті повноваження та ті права, краще ж бути червом під ногами, може ніхто не помітить, а відповідно і не роздавить.

   Цей мій допис зачепив не депутатів, а чиновників у канторі, і от вони видали такий потужний та влучний коментар, тільки не зрозуміли для кого.

Виявляється наші славні чиновники іноді підчитують закони, і вичитали от таке:
Стаття 31. Повноваження у галузі будівництва
1. До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:
а) власні (самоврядні) повноваження:
1) організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах);
Мова тут йде про повноваження виконавчих органів рад, це Закон України «Про місцеве самоврядування», і наче б то цим вони аргументують той факт що перелік вулиць та доріг затвердив виконком. Я ж відразу запитав у них а що то таке ОРГАНІЗАЦІЯ ремонту, що ви розумієте під цим терміном в контексті даної статті закону. Відповіді немає, і не буде, тому що немає жодного нормативного документу який би вказував що організація робіт з ремонту вулиць та доріг це в тому числі і затвердження переліку цих вулиць та доріг.
Не довго думавши я зробив запит, а хто ж відповідальний за таку організацію робіт в виконкомі Варвинської селищної ради. І отримав чітку відповідь, що таких відповідальних немає.


От шановні варвинчани робіть висновки яким чином здійснюється організація виконання цих робі, як і багатьох інши, а точніше всіх робіт у нашій славній канторі. Першим кроком будь якої організації будь яких робіт мало б бути призначення відповідального керівника і так далі, хто ж буде ті роботи виконувати? Але ми ж не туди ми ж європейське містечко, тільки колгоспом зорганізоване.
Якщо ми більше підемо розбиратися в обставинах що склалися навколо цього питання нам все більше стане зрозумілим, хто є наші славні чиновники і в які європи ми йдемо.
Сільські чиновники з міністерськими зарплатами чомусь не знають, що ніякі закони не читаються окремо від інших законів від основного закону, а тим більше окремо окремими абзацами. Але для чого їм те знати, міністерську зарплату дають так на дурняк, нічого читати не треба. Але я все таки пропоную почитати, щоб вся тутешня публіка кому цікаво зрозуміла настільки ми сидимо в ямі чи сраці, чи може де ще глибше, але глибше наче немає куди.
Так от. У вже згаданому законі «Про місцеве самоврядування в Україні» є кілька норм які чітко визначають місце того чи іншого органу, так частина 3 статті 10 нам вказує на наступне:
3. Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.
А засади діяльності будь якого органу місцевого самоврядування визначає частина 1 статті 16 Закону:
1. Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Тобто ці норми Закону визначають, що кожен орган діє згідно наділених повноважень, кожен окремо,  самостійно і несе за це відповідальність, тобто селищна рада окремо, а виконавчий комітет окремо, а селищний голова окремо.
А тепер давайте почитаємо оту 31 статтю, де вказано, що виконавчі органи мають повноваження до яких належать: власні (самоврядні) повноваження з  організації за рахунок власних коштів ремонту вулиць та доріг. Добре припустимо що є повноваження на затвердження такого переліку, хоча таких норм немає, є норма на організацію робіт, припустимо що це такі повноваження, а де люди які це будуть виконувати? Людей немає, у виконкомі взагалі ніхто не працює. А де власні кошти, за рахунок яких потрібно буде ті роботи організовувати? А коштів немає, виконком тих коштів не має, він не розпоряджається взагалі ніякими коштами, а як ми могли пересвідчитися кожен орган здійснює свої повноваження самостійно, але виконком у нас не є самостійним, тоді для чого йому, такому виконкому повноваження? Тобто відповідей немає, а запитань купа, от такі потужні аргументи у наших славних чиновників.
А тепер про суть питання і чому рішення про затвердження переліку вулиць та доріг мають приймати депутати. В Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» не зазначено, що саме рада має затверджувати такий чи інший перелік, стаття 26, яка містить повноваження рад не містить такої норми. Але стаття 25 цього Закону говорить наступне:
Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Тобто не лише цей Закон визначає повноваження рад, а й інші закони регламентують це. І якщо ми подивимось на профільний закон, що визначає все, що стосується вулиць та доріг, а це Закон України «Про автомобільні дороги».
Частина 1 статті 16 цього Закону регламентує таке:
Вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні  органів  місцевого   самоврядування   і   є   комунальною власністю.
Стаття 17 визначає наступне:
Управління функціонуванням та розвитком вулиць і  доріг  міст та  інших  населених  пунктів  здійснюється  відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.
Тобто, профільний закон встановлює,  що вулиці та дороги є комунальною власністю, а управлінням функціонуванням доріг займається відповідний орган місцевого самоврядування.
Натомість Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» в пункті 31 частини 1 статті 26 визначає такі повноваження ради:
31) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;
Так от мої ж ви сільські міністри, є рішення ради про передачу частини комунального майна, а саме вулиць та доріг смт Варва виконкому, та передачу йому повноважень з управління цим майном? Покажіть. Але такого рішення немає. Відповідно саме селищна рада є тим органом за законами який володіє, розпоряджається та управляє комунальним майном, зокрема і вулицями та дорогами. Відповідно саме рада має приймати рішення про такий чи інший перелік вулиць та доріг, бо саме вона ними розпоряджається. Саме тому я з своїми колегами і приймали відповідні рішення, саме тому приймали таке рішення теперішні депутати в 2018 році. Але виявляється теперішні депутати не знають ні своїх повноважень, а відповідно своїх обов’язків, тому як ЛОХи дивилися, мовчали та мовчки чухали чуби. Та зрештою, теперішні депутати не знають чому вони туди і прийшли, для чого їм бути депутатами.
Але окрім суто юридичних підстав розпоряджатися дорогами є і політичні. Саме депутатів обирали громадяни, мешканці нашої громади, не членів виконкому, а депутатів. Саме депутати  на виборах обіцяли своїм виборцям на відповідних виборчих округах, що будуть лобіювати ремонт доріг тротуарів, вуличного освітлення і так далі.
На мою думку я достатньо обґрунтував свою позицію, як юридично, так політично так і з позиції здорового глузду, а не одним абзацом ні про що. А ви шановні варвинчани робіть висновки як організовується робота в канторі, яка чомусь називає себе Варвинська ОТГ, хоча такою не є. І так в усьому і так з усім. Пам’ятайте, вибори це не галочка за 200 грн, це вибір свого майбутнього.

10.04.2019

Павленко Дмитро


Немає коментарів:

Дописати коментар