Не так давно, 23 березня 2019 року в мережі
я розмістив допис «Про засідання виконкому», в якому висловив думку про те, що
наших славних весільних генералів, вони ж депутати, поставили на те місце на
яке вони заслуговують. Про те, як в них забрали буквально останні їх
повноваження та права, бо на решту вони й так не особливо претендували, а мова
йшла я нагадаю про визначення переліку вулиць та доріг які будуть ремонтуватися
в 2019 році. Я наголошував та наголошую що переважна більшість теперішніх
депутатів це ЛОХи, яких використовують як керівництва їхніх фракцій так і
селищний голова, а вони як ми можемо бачити особливо і не чинять опір. Та й
справді для чого їм ті повноваження та ті права, краще ж бути червом під
ногами, може ніхто не помітить, а відповідно і не роздавить.
Цей мій допис зачепив не депутатів, а
чиновників у канторі, і от вони видали такий потужний та влучний коментар,
тільки не зрозуміли для кого.
Виявляється наші
славні чиновники іноді підчитують закони, і вичитали от таке:
Стаття 31. Повноваження у галузі будівництва
1. До відання виконавчих органів сільських, селищних,
міських рад належать:
а) власні (самоврядні) повноваження:
1) організація за рахунок власних коштів і на пайових
засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства
та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого
значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених
пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного
значення (як співфінансування на договірних засадах);
Мова тут йде про
повноваження виконавчих органів рад, це Закон України «Про місцеве
самоврядування», і наче б то цим вони аргументують той факт що перелік вулиць
та доріг затвердив виконком. Я ж відразу запитав у них а що то таке ОРГАНІЗАЦІЯ
ремонту, що ви розумієте під цим терміном в контексті даної статті закону.
Відповіді немає, і не буде, тому що немає жодного нормативного документу який
би вказував що організація робіт з ремонту вулиць та доріг це в тому числі і затвердження
переліку цих вулиць та доріг.
Не довго думавши я
зробив запит, а хто ж відповідальний за таку організацію робіт в виконкомі
Варвинської селищної ради. І отримав чітку відповідь, що таких відповідальних
немає.
От шановні
варвинчани робіть висновки яким чином здійснюється організація виконання цих
робі, як і багатьох інши, а точніше всіх робіт у нашій славній канторі. Першим
кроком будь якої організації будь яких робіт мало б бути призначення
відповідального керівника і так далі, хто ж буде ті роботи виконувати? Але ми ж
не туди ми ж європейське містечко, тільки колгоспом зорганізоване.
Якщо ми більше
підемо розбиратися в обставинах що склалися навколо цього питання нам все
більше стане зрозумілим, хто є наші славні чиновники і в які європи ми йдемо.
Сільські чиновники
з міністерськими зарплатами чомусь не знають, що ніякі закони не читаються
окремо від інших законів від основного закону, а тим більше окремо окремими
абзацами. Але для чого їм те знати, міністерську зарплату дають так на дурняк,
нічого читати не треба. Але я все таки пропоную почитати, щоб вся тутешня
публіка кому цікаво зрозуміла настільки ми сидимо в ямі чи сраці, чи може де ще
глибше, але глибше наче немає куди.
Так от. У вже
згаданому законі «Про місцеве самоврядування в Україні» є кілька норм які чітко
визначають місце того чи іншого органу, так частина 3 статті 10 нам вказує на
наступне:
3. Представницькі органи місцевого самоврядування,
сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування
діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та
іншими законами.
А засади діяльності
будь якого органу місцевого самоврядування визначає частина 1 статті 16 Закону:
1. Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і
наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють
самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Тобто ці норми Закону визначають, що кожен
орган діє згідно наділених повноважень, кожен окремо, самостійно і несе за це відповідальність,
тобто селищна рада окремо, а виконавчий комітет окремо, а селищний голова
окремо.
А тепер давайте
почитаємо оту 31 статтю, де вказано, що виконавчі органи мають повноваження до
яких належать: власні (самоврядні)
повноваження з організації за рахунок
власних коштів ремонту вулиць та доріг. Добре припустимо що є повноваження
на затвердження такого переліку, хоча таких норм немає, є норма на організацію
робіт, припустимо що це такі повноваження, а де люди які це будуть виконувати? Людей
немає, у виконкомі взагалі ніхто не працює. А де власні кошти, за рахунок яких
потрібно буде ті роботи організовувати? А коштів немає, виконком тих коштів не
має, він не розпоряджається взагалі ніякими коштами, а як ми могли
пересвідчитися кожен орган здійснює свої повноваження самостійно, але виконком
у нас не є самостійним, тоді для чого йому, такому виконкому повноваження?
Тобто відповідей немає, а запитань купа, от такі потужні аргументи у наших
славних чиновників.
А тепер про суть
питання і чому рішення про затвердження переліку вулиць та доріг мають приймати
депутати. В Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» не зазначено,
що саме рада має затверджувати такий чи інший перелік, стаття 26, яка містить
повноваження рад не містить такої норми. Але стаття 25 цього Закону говорить
наступне:
Сільські, селищні,
міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх
відання.
Тобто не лише цей Закон визначає повноваження рад, а й інші
закони регламентують це. І якщо ми подивимось на профільний закон, що визначає
все, що стосується вулиць та доріг, а це Закон України «Про автомобільні дороги».
Частина 1 статті 16 цього Закону регламентує таке:
Вулиці і дороги міст та інших населених пунктів
знаходяться у віданні органів місцевого
самоврядування і є
комунальною власністю.
Стаття 17 визначає
наступне:
Управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг
міст та інших населених
пунктів здійснюється відповідними органами місцевого
самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.
Тобто, профільний
закон встановлює, що вулиці та дороги є
комунальною власністю, а управлінням функціонуванням доріг займається
відповідний орган місцевого самоврядування.
Натомість Закон
України «Про місцеве самоврядування в Україні» в пункті 31 частини 1 статті 26
визначає такі повноваження ради:
31) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих
повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності
відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх
здійснення;
Так от мої ж ви
сільські міністри, є рішення ради про передачу частини комунального майна, а
саме вулиць та доріг смт Варва виконкому, та передачу йому повноважень з
управління цим майном? Покажіть. Але такого рішення немає. Відповідно саме
селищна рада є тим органом за законами який володіє, розпоряджається та
управляє комунальним майном, зокрема і вулицями та дорогами. Відповідно саме
рада має приймати рішення про такий чи інший перелік вулиць та доріг, бо саме
вона ними розпоряджається. Саме тому я з своїми колегами і приймали відповідні
рішення, саме тому приймали таке рішення теперішні депутати в 2018 році. Але
виявляється теперішні депутати не знають ні своїх повноважень, а відповідно
своїх обов’язків, тому як ЛОХи дивилися, мовчали та мовчки чухали чуби. Та
зрештою, теперішні депутати не знають чому вони туди і прийшли, для чого їм
бути депутатами.
Але окрім суто
юридичних підстав розпоряджатися дорогами є і політичні. Саме депутатів обирали
громадяни, мешканці нашої громади, не членів виконкому, а депутатів. Саме
депутати на виборах обіцяли своїм
виборцям на відповідних виборчих округах, що будуть лобіювати ремонт доріг тротуарів,
вуличного освітлення і так далі.
На мою думку я
достатньо обґрунтував свою позицію, як юридично, так політично так і з позиції
здорового глузду, а не одним абзацом ні про що. А ви шановні варвинчани робіть
висновки як організовується робота в канторі, яка чомусь називає себе
Варвинська ОТГ, хоча такою не є. І так в усьому і так з усім. Пам’ятайте,
вибори це не галочка за 200 грн, це вибір свого майбутнього.
10.04.2019
Павленко Дмитро
Немає коментарів:
Дописати коментар