субота, 4 липня 2015 р.

Про штрафні санкції докладніше. Частина 2.

  В першій частині цього допису мова йшла про послуги з водопостачання, водовідведення та обслуговування будинків та споруд, а в цій частині мова піде про послугу з вивезення твердих побутових відходів (ТПВ). З досвіду спілкування з односельчанами незалежно на скільки хто обізнаний в сфері ЖКГ можна робити висновок, що дане питання це темний ліс для 95 % мешканців. Тому в цьому дописі буду змушений розжувати все і з початку і не лише про штраф з даною послугою, а про неї саму.
    Так от надання послуги з вивезення ТПВ регламентується Правилами  надання  послуг  з  вивезення побутових відходів. В даних Правилах стосовно надання послуги зазначено наступне:
6. Обсяг надання  послуг  розраховується  на  підставі  норм, затверджених органом місцевого самоврядування.
7.  Норми  надання  послуг  визначаються  на підставі правил, встановлених  центральним  органом  виконавчої  влади   з   питань житлово-комунального господарства.
    Зазначені норми переглядаються один раз на п'ять років.
8. У   разі  коли  норми  не  затверджено  органом  місцевого самоврядування, застосовують мінімальні норми згідно з додатком 2.

Більшість людей знайомі з поняттям тариф. Піднімають тарифи, значить будемо більше платити, це люди розуміють. Але щоб до кінця розуміти суть справи потрібно оперувати і цим поняттям і іншими, що стосуються житлово-комунальних послуг. Тариф – це вартість одиниці послуги. А от вартість наданої вам тієї чи іншої послуги це дещо інше. Наприклад, якщо ви споживаєте послугу з водопостачання згідно лічильника, то вартість даної послуги для вас буде складати – тариф помножений на об’єм спожитої вами води, який ви вираховуєте за різницею показників лічильника. Теж саме стосується послуги з вивезення ТПВ: вартість послуги з вивезення ТПВ = тариф помножити на норму надання послуги з вивезення ТПВ (об’єм сміття).
   Вище вміщено пункти 6-8 Правил надання послуг з вивезення ТПВ де зазначено, яким чином визначається той об’єм сміття. На сьогоднішній момент у Варві не затверджено місцеві норми надання послуги з вивезення ТПВ (пункт 6), тому ми користуємося мінімальними державними згідно додатку №2 до Правил (пункт 8).
Так згідно додатку № 2 :

Додаток 2
                                                         до Правил

                         МІНІМАЛЬНІ НОРМИ
          надання послуг з вивезення побутових відходів
 

------------------------------------------------------------------
|      Найменування об'єкта                  |Мінімальна добова  |
|                                            |  норма надання    |
|                                            |послуг з вивезення |
|                                            |побутових відходів,|
|                                            |кілограмів (літрів)|
|----------------------------------------------------------------|
|Тверді побутові відходи                                         |
|----------------------------------------------------------------|
|                      Житлові будинки                           |
|----------------------------------------------------------------|
|1. Багатоквартирні та одноквартирні будинки |    0,77 (3,56)    |
|з наявністю усіх видів благоустрою, на      |                   |
|одну людину                                 |                   |
|--------------------------------------------+-------------------|
|2. Багатоквартирні будинки за відсутності   |                   |
|одного або двох з видів благоустрою, на одну|                   |
|людину:                                     |                   |
|--------------------------------------------+-------------------|
|  каналізації                               |    0,96 (3,84)    |
|--------------------------------------------+-------------------|
|  центрального опалення                     |      1 (3,85)     |
|--------------------------------------------+-------------------|
|  каналізації і центрального опалення       |    1,15 (3,86)    |
|  (використання твердого палива)            |                   |
|--------------------------------------------+-------------------|
|3. Одноквартирні будинки з присадибною      |                   |
|ділянкою, на одну людину:                   |                   |
|--------------------------------------------+-------------------|
|  з наявністю усіх видів благоустрою        |    1,26 (3,94)    |
|--------------------------------------------+-------------------|
|  за відсутності каналізації                |    1,45 (4,03)    |
|--------------------------------------------+-------------------|
|  за відсутності центрального опалення      |    1,52 (4,09)    |
|--------------------------------------------+-------------------|
|  за відсутності центрального опалення      |    1,59 (4,14)    |
|  (використання твердого палива),           |                   |
|  водопостачання, каналізації               |                   |
|----------------------------------------------------------------|

От такий ми маємо додаток № 2, такі мінімальні норми. Але як показує практика цю таблицю більшість людей прочитати не можуть, як дивно це б не звучало. Тому прийдеться розжовувати.
В другому стовпчику вміщено значення норм, числа без дужок – норми в кілограмах, а в дужках в літрах за одну добу на одну людину. І от тут починається найцікавіше. Багато мешканців читаючи словосполучення тверді побутові відходи розуміють, що норми мають братися лише в кілограмах, бо літри це ж про рідини. Але це все від того що хтось колись прогуляв фізику в 6 класі де розглядалася тема одиниці вимірювання. Так от, кілограми – це одиниці маси, а літри це одиниці об’єму, і не важливо про які відходи йде мова. На сміттєвих кульках вказані літри, але ж туди ніхто не виливає рідких відходів.
    Для чого в нормах вказано і кілограми і літри? Спосіб збирання та вивезення сміття, а відповідно розрахунок тарифу може бути як в одиницях маси, так і в одиницях об’єму, в залежності від того яке обладнання використовує підприємство, яке надає послугу. Відповідно, вибирається і норма в тих же ж одиницях вимірювання.
      В нашому випадку тариф розрахований в одиницях об’єму і складає 21,38 грн./м3. Нагадаю, що літр це дм3 (дециметр) і відповідно в 1 м3 – 1000 літрів. Так от ми беремо з таблиці норму надання послуги для багатоквартирних будинків без централізованого опалення 3,85 літра/добу на одну людину, або 3,85х365 днів/ 12 місяців = 117,1 літр в місяць, або 0,117 м3 в місяць. Відповідно вартість послуги для однієї людини в місяць складе:
0,117 х 21,38 = 2,50 грн.
Таку цифру бачать мешканці багатоквартирних будинків у своїх квитанціях зараз за травень 2015 року, а перед цим було вдвічі більше, чому, про це далі, а зараз стосовно приватного сектору:
КП «Господар» брало норму зі всіма видами благоустрою, і дана норма складає 3,94 літра проводимо ту ж арифметику:
3,94 х 365/12= 119,8 літра або 0,120 м3 відповідно вартість послуги для мешканців приватного сектору складе:
0,120 х 21,38 = 2,57 грн.
    Ми вияснили як має бути, а тепер про те як було, чому в квитанціях ми мали вдвічі більше.
    «Молода команда» перед тим як запустити надання цієї послуги пустили в люди таку думку що п’ять гривень з чоловіка за сміття це нормально, це майже нічого, задешево. А потім з’явився розрахунок. Тільки включивши дурака, з таблиці з нормами (додаток 2) було взято цифру в кілограмах, для багатоквартирних будинків 1 кг за добу на одну людину, а в приватному секторі – 1,26 кг. Але ж тариф в нас в одиницях об’єму, а норма в одиницях маси, як бути. І тут «молода команда» робить хитрий хід,  бере хитрий коефіцієнт перерахунку з одних одиниць в інші – 0,15, і далі йде все як по маслу.
 І виходить отакий розрахунок:
Для багатоквартирних:
1 кг х 365 днів/12 х 0,15 = 202,7 літра або 0,203 м3
0,203 х 21,38 = 4,34 грн.
Для приватного сектору відповідно:
1,26 кг х 365 днів/12 х0,15 = 255,5 літра або ж 0,256 м3;
0,256 х 21,38 = 5,47 грн.

Я думаю кожен  читач може порівняти різницю. Звичайно, п’ять гривень це недорого, але це вдвічі більше ніж потрібно. Ви ж не купуєте хліб за 13 грн., коли він коштує 6,50? А 7 грн. за м3 газу це дорого?
    Так от, все має свою ціну, а лихо шва разом зі своєю командою шляхом махінацій виставляли мешканцям майже вдвічі більшу вартість послуги з вивезення ТПВ. Саме за це і було наказане КП «Господар» штрафними санкціями. Підприємством за період з 01.01.2013 року до 30.04.2015 неправомірно нараховано 111341,82 грн. На таку суму був нарахований штраф.
     Кожен зробить свій висновок, але передісторія штрафних санкцій отака. Мене дивують ті громадяни, що із захопленням коментують, що спасителі почали вивозити сміття, і не важливо скільки це коштує. Шановні, це їх святий обов’язок організувати та вивозити сміття, а не на***уючи громаду видавати звичайну справу за грандіозний подвиг.


Депутат Варвинської селищної ради                                                   Павленко Д.В.
  

2 коментарі:

  1. Спасибі, Дмитре, за доступний коментар, але не згодна з тим, чому у приватному секторі більше сміття, коли там його набагато менше, а ще якщо раціонально пакувати відходи, то сім"я з двох осіб набирає 60 літровий пакет за два-три місяці.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я не говорив що я вважаю що в приватному секторі утворюється більше сміття, я говорив про норми згідно постанови КМУ

      Видалити