вівторок, 23 січня 2018 р.

Передмова до селищного бюджету.

           Затвердження селищного бюджету на 2018 рік перетворилося на цілу епопею. Цієї події зараз очікують, без перебільшення, тисячі людей, але час йде, а бюджету немає, навіть проекту. Що ж відбувається? Чому вже майже як місяць після виборів, люди які роками займалися формуванням та використанням бюджету, які є досвідчені, потужна команда, і взагалі місцями святі люди, не можуть скласти до купи кільканадцять цифр?

         Селищний голова і її команда, анонсували прийняття бюджету на 22 січня 2018 року. Але перед цим мало б відбутися засідання виконавчого комітету, який би погодив проект бюджету, а також бюджет мав би бути розглянутий відповідною профільною комісією селищної ради. Попередній розгляд бюджету був запланований на четвер 18 січня 2018 року.
        Варто наголосити, що перед засіданням виконавчого комітету матеріалів до його розгляду не надавалося. На сайті селищної ради матеріали були відсутні, члени виконкому на засіданні також були без будь яких матеріалів. Тобто більшість питань порядку денного засідання виконавчого комітету, яке почалося о 10 годині, члени виконкому просто сприймали на слух. В тому числі і проект селищного бюджету на 2018 рік.
       Перше засідання виконкому відбулося гладко, як прокоментувала селищний голова, дуже добре, швиденько розглянули і бюджет, і близько 10 різних програм, та й інші питання порядку денного, і все до 12-ї години. Безперечно, дуже добре, і я такої думки, тільки питання для кого? Валентина Василівна дуже багато працювала над тим, щоб питання виконкому розглядалися дуже гладко та добре, без зайвих обговорень. Адже слухняний та ручний виконком так важко дався, але тепер він так швиденько працює.
     Що можна загалом сказати про почуте про бюджет на засіданні виконкому, то це приблизно звучало так: ось подивіться який у нас великий бюджет – 73 мільйони, але практично нічого ми не можемо зробити, наш бюджет соціальний, все для людей. Я мало що зрозумів з почутого про рівень забезпечення, в цьому варіанті бюджету, тих установ, що будуть спільно утримуватися селищним та районним бюджетом, або тих, що будуть належати об’єднаній громаді, але поки що перебувають у комунальній власності району. З видатків, що можуть використовуватися, типу для покращення, звучало таке:
Благоустрій – 3 млн;
Ремонт доріг – 5 млн;
Автопідіймач – 2,3 млн;
Реконструкція водогонів – 0,8 млн.
На завершення засідання виконкому усміхнена Валентина Василівна всім подякувала за оперативну роботу і за погодження проекту бюджету.
А вже через 2 години після завершення засідання виконкому о 14 годині відбулося засідання бюджетної комісії до зали засідань набилося людей стільки, що вільних місць майже не було. Цього разу інформацію про бюджет доповідав голова бюджетної комісії. І найцікавішим було те, що цей варіант проекту бюджету зовсім відрізнявся від того, що був погоджений на виконкомі, цифри у видатках бюджету були зовсім інші. Безперечно я був здивований, але дивлячись на загальну ситуацію та атмосферу прийняття майбутнього бюджету, дивуватись немає чому.
Голова бюджетної комісії почав доповідати інформацію про бюджет з дохідної частини, розповівши де в нас взялися оті 73 мільйони гривень. І зауваживши при цьому, що видатків багато, то  на їхньому фоні 73 мільйони – це не так вже багато. Потім дуже нарікав, на те, що депутати попереднього скликання встановили низьку ставку єдиного податку для підприємців 2-ої групи (зараз є 10%, а на його думку потрібно, щоб було 20%). І за його словами бюджет недоотримує близько 400 тисяч гривень в рік. Безперечно ця цифра міфічна, бо будь яких розрахунків і даних з цього приводу немає. А те як підприємці другої групи почнуть платити податки за умови підняття їх вдвічі, цього взагалі ніхто не може прогнозувати.
Мене особисто здивувало на цьому фоні те, що чомусь ніхто, а особливо і голова комісії не здивувався, а чому у проекті бюджету податок на прибуток підприємств визначено, аж 5000 грн. Це при тому, що КП «Господар» це підприємство, яке на 2018 рік планує отримати виручки близько 10 млн. грн.. І при цьому сплатити до бюджету аж 5000 грн. за рік, безперечно це нікого не смущаєт, а чому ж, все ж нормально це не можна чіпати, це ж не підприємці.
Що стосується видатків, то вище я вже згадував, що обсяги видатків окремо по сферам та установам відрізнялися від тих, що були озвучено на виконкомі, при цьому окремих присутніх посадових осіб окремих установ цифри м’яко кажучи здивували.
Валентина Василівна знову нагадала всім, що 73 мільйони це зовсім небагато, і в 2018 році не вийде зробити багато чого, ну хіба що зовсім небагато. І селищний бюджет соціальний, його складали з думкою про людей. Після цього виступали і очільник районного відділу культури, і очільник відділу освіти, і інші особи, загалом говорячи про те, де ж і коли будуть передбачені кошти на установи які вони очолюють чи за які відповідають? Найяскравіше цю ситуацію змальовує діалог селищного голови з працівником Терцентру, яка після полум’яної промови селищного голови про соціальний бюджет запитала про те, а де ж гроші на Терцентр, бо в бюджеті закладено 750 тисяч гривень на рік, а від селищного бюджету очікують отримати 2,4 млн. грн. (при загальній потребі на установу в 5,2 млн. грн.)? «Що ж нам робити, звільняти людей, попереджувати про звільнення, чи як виходити з цієї ситуації?» - запитувала представниця Терцентру. Селищний голова вже не раділа так як на виконкомі,  бо людям треба було щось відповідати, але вийшло, щось невнятне, типу ось ми ще будемо бюджет переробляти змінювати, можна буде щось змінити потім. Але про фінансування Терцентру нічого так і не прозвучало.
     Варто зауважити, що випадок Терцентру, не єдиний, забезпеченість різноманітних установ об’єднаної громади складає 30-40 %, школи забезпечили майже повністю, можливо із-за того що є кому лобіювати ці речі. От так, нічого чітко не визначивши комісія для годиться проголосувала за підтримку якоїсь, нікому незрозумілої редакції проекту бюджету. Не голосували за це шопопало, тільки два депутати із семи членів бюджетної комісії, Цопа Микола та Мелащенко Іван, розуміючи зрештою, як і сказав депутат Цопа, що це голосування за кота в мішку.
     Якщо коротко переказати враження, та почуте про бюджет, то загалом це називається прострація. Так загалом виглядала очільниця та її молода немолода команда. Збоку це виглядало як розпач та повне нерозуміння що відбувається, і тим більше нерозуміння, що робити далі. Так, це виглядало саме так. Я можу припустити чому так, але це тільки припущення, хоча це чітко узгоджується з фактом довготривалого бюджетного процесу. На мою думку, в середині команди існує довгий і можливо не дуже конструктивний процес поділу отих 73 мільйонів, і їх ділять ділять, і все не можуть поділити. При цьому варто зауважити, що потрібно забезпечити захищені статті в бюджетних установах ОТГ, але при цьому потрібно ж показати покращення, що от ми ж зараз все переробимо, не те, що раніше оті, що мішали робити. А тут наслали пісєм щастя, давай і те, і се. А скільки Валентина Василівна наобіцяла, а як його ж поробити, хоч розірвися. І я маю нагадати особливо депутатам, яких після голосування звинуватять в усіх бідах, бо вони ж голосували, шановні спочатку захищені статті, а вже потім все інше, пам’ятайте про це.
     А от про що ніхто не говорив ні на засіданні виконкому, ні на засіданні комісії так це про рішення про зарплату голові, яке ніхто не змінював і знову буде виноситись на розгляд; про штатний розпис незрозуміло якої установи чи установ, і як наслідок видатки на органи місцевого самоврядування 6,6 млн. грн.. Звідки ці цифри? А на скільки посадових осіб це розраховано? А які премії тут закладено? І ці всі речі зависли, ніхто про це не говорить. І тут варто б було запитати, а де ж опозиція, де ті, що думають про людей?
     Де опозиція, ми побачимо 22 січня на засіданні сесії, де буде зокрема розглядатися проект рішення про призначення третього заступника селищного голови, а це як Ви можете побачити в проекті рішення, буде очільниця районного осередку БЮТ. От ми й побачимо чи помре опозиція 22 січня, чи може щось буде відбуватися й далі. Я своє припущення робив в попередньому дописі, що ніякої опозиції не буде, мені писали що ми за людей, що ж побачимо. Стосовно цього додам, що третій заступник, це як п’яте колесо у возі, яке обійдеться для бюджету в 200 тисяч гривень.
Що ж 2 сесія селищної ради ОТГ буде не менш весела, ніж і перша, окремі веселі проекти рішень ми ще обговоримо, а на зараз зрозуміло, хлопці гуляють і їх особливо не цікавить, що коїться навколо, кожен реалізує якісь свої локальні завдання.
21.01.2018


Павленко Дмитро

17 коментарів:

  1. Вітаємо з 3 замом))бюджет прийнятий сильний.на утримання кожного зама,голови,секретаря обійдется десь в 200000!!грн.молодці.знову насрать на людей.ненажерлива наша очільниця!!

    ВідповістиВидалити
  2. та хай хлопці погуляють.грошенят з лохів позбирають.гуляй братва!)))

    ВідповістиВидалити
  3. Усьо пропало. Нас ушлих не абрали і капець усім і усьому. а от ми. дик нам же не давали працювати по 3-4 каденції.

    ВідповістиВидалити
  4. Будь ласка працюйте.ви вже показали своє продажне обличчя.продалися за посаду та преференції.

    ВідповістиВидалити
  5. а про оплату праці голови таки змінили ж. було абстрактне преміювання до державних та проф.свят, а стало преміювання до дня місцевого самоврядування. також пункт 1.5 (якщо пам*ять не підводить)) прибрали.

    ВідповістиВидалити
  6. І що змінилось?десь14000грн зарплата.нормально так?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. то квіточки. головна проблема була в тому, що попередній проект цього рішення мав корупційні ризики. якісь там тисячі - шо мєлоч по карманах тирить))) на утримання апарату селищної ради - 6,6 млн!!! оце вже сума

      Видалити
    2. Ну так.а на утримання лікарні де штат200 чол. також 6.5 млн.

      Видалити
    3. Автор видалив цей коментар.

      Видалити
    4. ну 200 не 40. чи скільки там людей буде у щтаті селищної ради? 39?

      Видалити
    5. Вчіть матчасть.49.

      Видалити
  7. Вже сьогодні та вчора почали приходити люди до головихи та питати за виділення грошей на терцентр.і що ?сказали ідіть в райраду!!чи при своєму розумі саверська?при чому тут Доля?кричала що грошей повно!!знову обісралась по повному.я вже мовчу про стан доріг

    ВідповістиВидалити
  8. До речі про дороги, тротуари перехрестя. Чим зараз зайнятий загін благоустрою в кількості 13 осіб, чи лихоголова береже сили та кошти на косіння трави? Як почувається новообраний зам з благоустрою.

    ВідповістиВидалити
  9. А як відмінно.чекає кабінет.))де трактори?

    ВідповістиВидалити
  10. нам нада Л,В, Доля.бо порядку небуде.

    ВідповістиВидалити
  11. Хай тепер той хто голосував за головиху ходять по слизьким тротуарам і їздять по вбитих темних дорогах МОВЧКИ!!!Ставили плюсики -хрін вам а не зарплати!)

    ВідповістиВидалити
  12. Любов Доля це сильний фінансист, таких мало.одиниці є.А хто нарахує тепер людям зарплату? потрібно було думати головою, а не язиком.

    ВідповістиВидалити