пʼятницю, 17 квітня 2020 р.

Про минулі тижні, чотирнадцятий та п’ятнадцятий.

     Вже пройшло майже два тижні, як я останнього разу робив огляд місцевих подій. За підсумками кожного з тижнів не вийшло це зробити, тому буде так. Я не знаю наскільки довгим буде цей текст, але на мою думку про ці події має знати якомога більше людей, тому що в майбутньому ці події можуть вплинути на кожного з варвинчан. Ну що ж розпочну з початку 14-го тижня.


30 березня. Цього дня Варвинською РДА було створено штаб з ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної  ситуації  природного характеру та визначено особу керівника робіт з ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру  першого заступника голови районної державної адміністрації Володимира Левадного. Звичайно, це організаційні заходи, і вони мало про що свідчать, особливо коли тема вірусу та наслідків його дії особливо актуальна. Тут лише можна додати, що більше офіційної інформації ні про діяльність штабу, ні про якісь вчинені заходи з підготовки до епідемії немає. Такої інформації за останні два тижні практично не було. Ми не знаємо що відбувається там десь за лаштунками так би мовити. Можливо там всі працюють та ведеться якась робота, але про неї нічого не відомо. Як ми бачимо в соц. мережах сторінки Варвинської РДА немає, так само взагалі не публічна і лікарня та її керівництво. Варвинчани можуть дізнаватися інформацію про «бурхливу» діяльність з порятунку лікарів та медпрацівників хіба що з барахолочки. Там життя «кипить». Збирають гроші, купують термометри, потім здають термометри, повертають гроші і так далі. Практично кругообіг грошей в природі. І то таке, не повинні ж вони в когось там вдома лежати без діла, а то хоч крутяться. Знову хтось напише, що забагато іронії, але ж шановні це ж не забавки. Потрібна діяльність органів та інституцій, а також нормальний інформаційний супровід такої діяльності, тож шановні штабісти та керівники, будь ласка готуйте інформацію та надавайте її варвинчанам про стан справ з підготовки до викликів, які вже зараз стоять на порозі.
В продовження теми пов’язаної з лікарнею, але не в контексті корона вірусу, а взагалі її подальшої роботи детально необхідно зупинитися на події що трапилася 02 квітня 2020 року. В цей день відбулося незрозуміло чи чергове чи не чергове засідання сесії селищної ради. Того дня на порядку денному було майже 30 питань, більшість яких, більше ніж 20, були земельними, були якісь зміни до програм для виділення додаткових коштів і так далі. Але основним питанням порядку денного на якому я б хотів зосередити увагу були зміни до бюджету. І це питання важливе не тільки тому, що хтось чекав на виділення коштів, а важливе тому, як це все відбувалося. Так от, в той же ж день перед сесією було проведено засідання бюджетної комісії, на якому проект рішення про зміни до бюджету не був погоджений комісією. Незважаючи на це секретар Варвинської селищної ради, яка проводила засідання сесії у зв’язку з відсутністю селищного голови, подала до розгляду це питання. Що ж так змусило пані Лущик в порушення процедури без погодження комісії так терміново виносити не погоджені зміни до бюджету? Частково на це питання нам може дати відповідь суть та зміст цих змін, але тільки частково. Пропоную всім ознайомитися з пояснювальною запискою, в якій і є ті всі деталі, що так спонукали секретаря селищної ради до порушення законодавства.


Що ж ми маємо в тих змінах? Давайте роздивимось та зупинимось на найголовніших моментах. В цій історії варто виділити три моменти.
1.     Цими змінами було визначено, що за результатами першого кварталу селищна рада встановила перевиконання доходів бюджету в розмірі 3 млн. грн. від запланованих.  Я нагадаю, що перший квартал цього року закінчився 01 квітня з початком наступного кварталу. За вимогою статті 78 Бюджетного кодексу України розподіл перевиконання дохідної частини здійснюється на підставі висновку про таке перевиконання. Так от станом на 02 квітня такого висновку не було. Чому я так стверджую? А тому, що ця інформація не оприлюднена ще й досі, тому що на засіданні комісії та сесії такий документ також не надавався депутатам та не обговорювався. Тобто секретар Варвинської селищної ради в порушення вимог Бюджетного кодексу України винесла на обговорення та голосування проект рішення  який не було підтверджено необхідним документом – висновком про перевиконання дохідної частини бюджету. З якою метою секретарем Лущик було вчинено і це порушення законодавства?
І на що ж було витрачено ті 3 млн грн., що так секретар селищної ради підставлялася? На засіданні сесії це звучало приблизно так: рятуйте, потрібно ліквідувати надзвичайні ситуації треба «срочно» виділити кошти. Так от з 3 млн грн. на ліквідацію надзвичайних ситуацій було виділено аж 200тис. грн., тобто менше 10 %, різниця в тарифах для КП «Господар» склала 400 тис. грн., тобто вдвічі більше від надзвичайних ситуацій. Поряд з цим ці кошти також були розподілені також на музичну школу 338 тис. грн.., на програму забезпечення інсулінами 270 тис, на потреби відділу освіти на різні заходи близько 68 тис грн.., решта 1,705 млн грн. на субвенції до районного бюджету та Озерянської ОТГ. В свою чергу ці 1,705 млн були розподілені таким чином:
52 тис. грн. – Озерянська ОТГ;
727 тис грн. – районна лікарня
28 тис грн. – первинна медицина;
124 тис грн. – районний центр соціальних служб для сімї;
559 тис. грн. – центр соц. обслуг
197 тис грн.. – бібліотека
15 тис грн. – підвіз  учнів.
Що ж тут в цьому переліку, що так спонукало секретаря Лущик Л.О. порушити процедуру, вимоги законодавства, користуючись карантином, відсутністю громадськості, на другий день після закінчення кварталу, поспіхом приймати це рішення та виділяти ці кошти?
Про такі причини я думаю ми дізнаємося трохи згодом, адже все що так пані Лущик ховає воно вилізе на поверхню, тільки не зрозуміло для чого воно секретарю селищної ради???

Тут потрібно трохи відволіктися на тему лікарні, так як вже пішла мова про виділення коштів на її потреби. Як я вже неодноразово наголошував станом на 01 квітня на потреби лікарні не було виділено жодних коштів, і по суті до 02 квітня така інформація і не з’являлася. Офіційно її немає і на даний час, адже як я вже зазначав, керівництво лікарні також особливо публічної інформації не надає та не проводить відповідного публічного супроводу якихось подій. Що ж відомо на сьогодні?

Наприкінці березня районна лікарня в особі директора уклала договір № 1646-E420-P000 з Національною службою здоров’я України про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Договір підписано на 4 послуги на період від 01 квітня 2020 року по 31 грудня 2020 року в розмірі 1 329,723 тис грн. в місяць або на загальну суму 11, 957 млн грн.. При цьому районна лікарня визначила свої повні видатки на вказаний період до кінця року в сумі 16,497 млн. грн.. Тобто різниця між бажаною сумою від договору та загальною потребою складає 4,539 млн. грн.. Саме цю суму районна лікарня розподілила між місцевими бюджетами і звернулася за потребою в цих коштах. Так на бюджет Варвинської ОТГ визначили – 2,493 млн. грн.., на районний бюджет – 1,489 млн. грн., і на Озерянську ОТГ – 0,553 млн. грн.. Цей розподіл зроблено в залежності від наявного населення, що проживає у відповідних населених пунктах. І та сума, яку ми бачимо в пояснювальній записці це третина від суми в 2,493 млн. грн. Тобто, селищна рада цим незаконним рішенням виділила кошти на потребу лікарні, на її ж запит, на другий квартал 2020 року, тобто до 01 липня 2020 року. Можливо більшість скаже так це ж добре, на лікарню виділили кошти, що ж ще треба? Так виділили, лише на другий квартал, а що буде далі? Бо це головне питання. На мою думку питання лікарні, її фінансування та реформування просто тупо відклали на потім. Я не розумію кому і для чого це потрібно, але постійно це тривати не буде. Для чого секретар селищної ради разом з депутатами не розглядаючи обставин формування бюджету та його використання прийняли таке рішення?
2.     Зміни до бюджету містили в собі також перерозподіл коштів раніше розподілених на видатки розвитку. Мова йде про 3,841 млн. грн., які раніше передбачалися на реконструкцію водогону на вул. Зарічній та на будівництво та ремонт доріг (дивіться пункт 2 пояснювальної записки). І тут відразу також виникає питання, що таке змусило наших славних депутатів на чолі з секретарем Лущик поспіхом розподілити 3,8 млн. грн. на зарплати різним закладам освіти та культури от прямо зараз. В нас що зараз жовтень чи листопад і комусь немає зарплати? Розумієте, шановні варвинчани, що прикриваючись карантином в порушення процедури, хтось кудись поспіхом побіг, і більше того біг що дурний. Що ж таке вас гнало всіх? От саме ці видатки можна було взагалі не розподіляти, там немає нічого нагального, хіба що за виключенням 106 тисяч грн.. на засоби захисту для лікарні та первинної медицини, а решта видатків на 3,7 млн. грн. не були ніяк терміновими.
В цьому випадку показовим є той факт, що наші обранці зняли кошти з реконструкції водогону та ремонту доріг, але не зняли кошти, що були передбачені на купівлю автомобіля. Пам’ятаєте, як в одному зі своїх дописів я назвав інформацію, що була надрукована в районці щодо відмови у купівлі автомобіля у зв’язку зі складною ситуацією пов’язаною з епідемією, як явку з повинною. То тепер можна з впевненістю сказати, що такої явки не відбулося, то все були понти, чергові побрехеньки, і бажання купити авто ніхто не відмінив. Зате небажання реконструкції водогону чітко нам продемонстроване, так що вітаю зарічан цього літа момент істини мабуть все таки настане.
3.     Ну і третій момент, на який потрібно особливо звернути увагу нам всім, особливо в контексті карантину, епідемії, складного економічного становища і так далі. Зверніть увагу на пункт 4 пояснювальної записки. Про що цей пункт. А цей пункт про те, що наші славні обранці користуючись карантином, на користь наших славних чиновників, які так надмірно працюють, мають надзвичайні навантаження, бо перебувають на передньому краї «боротьби» я навіть не знаю з чим, збільшили собі видатки в квітні плюс на 250 тис. грн.. Тобто, до 02 квітня існував бюджет в якому було передбачено заробітна плата на наших чиновників, вони справно її отримували, а потім хтось вирішив що її замало, і в квітні її треба підняти ще на 200 тисяч гривень. От і хочеться запитати, а це про що? Що таке ви зібралися робити в квітні, що вам потрібно збільшити фонд заробітної плати з 800 тис грн. в місяць до 1 млн. грн.??? Я розумію пані Лущик, вона голосувала за це рішення, бо це для неї, це вона з цих додаткових 200 тисяч отримує зарплату, премії, інтенсивності і так далі, а нашим славним депутатам це для чого, щоб що? Кожен хай робить свої висновки, хто кого і для чого їх обирав.
Так от, підсумовуючи цю подію від 02 квітня та обставини, що утворилися навколо неї варто зазначити таке. Рішення про зміни до бюджету є незаконним, прийнятим в порушення процедури прийняття, в порушення вимог Бюджетного кодексу України, ЗУ «Про доступ до публічної інформації» проект рішення не був оприлюднений взагалі, рішення винесено на сесію без погодження з постійної комісією з питань бюджету та фінансів. Таке прийняття рішення пов’язане з поспіхом прийняття, причини якого на даний час особисто мені не зрозумілі, такого поспіху ніхто не пояснював і депутатам на засіданнях. Поряд з цим це рішення не тільки незаконне, а й злочинне по відношенню до громади. Адже безпідставне використання коштів призначених наприклад для реконструкції водогону на зарплати бюджетним організаціям ніяким чином не виправдано. Дане питання не обговорювалося, хоча стоїть на порядку денному з 2011 року. Хто визначив, що реконструкція водогону не така важлива, як купівля автомобіля. Чому ніхто не говорить про перегляд видатків на премії, інтенсивності та престижності, в часи коли діє карантин? Хто проаналізував дохідну частину першого кварталу та визначив, чи дане перевиконання це податки за 2019 рік чи це тенденції 2020 року? Чому збільшено видатки на утримання апарату ради в квітні? При тому, що завтра невідомо які будуть доходи бюджету, і будь які нерозподілені доходи на даний момент можуть бути резервом. Але такий резерв чомусь на початку року 02 квітня весь був розподілений, тому це і є злочин поряд з численними порушеннями законодавства. Більше цього, ті хто це все здійснили чудово розуміють, що вони вчинили і як вони вчинили. Непрямим підтвердженням цього є те, що на сайті селищної ради ще й досі не оприлюднено результати голосування. Там є отакий пустий файл, дивись зображення.

 Тобто вже більше ніж 10 днів не оприлюднюються результати голосування та приховується участь конкретних осіб у цьому всьому злочині, хоча оприлюднення мало відбутися 02 квітня. В принципі я не розумію знову ж для чого це все їм, адже навіть від учасників засідання сесії відомо, що за рішення за бюджет не голосувало два депутата Неліпа В.М та Цопа М.М., решта депутатів, яких ви можете побачити на відповідній світлині голосували за, от їх можна і запитувати, для чого вони брали участь в цьому злочині.
Такі дії секретаря селищної ради Лущик Л.О. повністю позбавили громаду взяти участь в розподілі цих коштів, надати свої пропозиції тощо. І тут я говорю не про себе, бо я вже на своєму досвіді випробував це ще у грудні місяці 2019 року, і взагалі не бачу сенсу писати будь які пропозиції, бо вони не будуть сприйматись ніяким чином не зважаючи ні на що. Я хочу нагадати, заяву через газету, публічно, десь близько місяця тому, громадського зібрання чи громадської організації, яка позиціонує себе як «Рада старійшин». Так от це громадське зібрання заявляло про своє бажання безпосередньо брати участь в обговоренні змін до бюджету. І от отримали старійшини після своєї заяви, їжте, як кажуть, не обляпайтесь.
От саме цьому сукупно це є злочин проти громади, такий собі багатошаровий злочин, злочин вчинений тими кого громада обрала, надала право розпоряджатися своїми коштами та майном. Це все провела секретар селищної ради Лущик Л.О., і це її  повна відповідальність. ЇЇ у цьому підтримали 14 чи 15 депутатів. Чому вони це все робили мені не відомо. Звичайно, що рішення про вчинення таких дій секретар селищної ради, навіть за відсутністю селищного голови, не приймала самостійно. Зазвичай, такі рішення, такої ваги та складності приймалися на засіданні фракції аграрної партії  в селищній раді, членом якої до речі була чи є пані Лущик. Керівник фракції Гайдай М.В. прямо впливає на такі рішення. Так само член фракції аграрної партії Гармаш В.І. очолює комісію з бюджету та фінансів і також впливає на прийняття таких рішень. Але чомусь ці дві особи на таку важливу сесію не прибули. І взагалі ця вся історія виглядає як якась дурна вистава, похмілля після якої обов’язково настане.
Ну і насамкінець хотів звернути увагу на ще одну подію, що трапилася в соцмережі, на яку я випадково натрапив 05 квітня 2020 року. До речі ця вся історія продовжується мабуть ще й досі. Вона неодноразово продовжувалася та відновлювалася. Ця історія почалася з оцієї цікавої дискусії, ось за цим посиланням
 Як виявилося, директора з дітьми. І як виявилося про воду, а точніше про її відсутність.


Чому ця історія важлива для нас сьогодні? В контексті бюджету, про що йшлося вище, особливо для зарічан, водогону в яких в цьому році не буде, як і в наступному, ця історія стає взагалі загрозливою. Ну от уявіть собі на початку квітня коли ще по суті не почався сільськогосподарський сезон, коли ще немає на городах рослинності, практично взагалі, директор водопостачального підприємства переконує споживачів, що вода десь зникає, що десь там хтось щось поливає, так що заспокойтеся, розслабтеся та отримуйте задоволення. На що отримує адекватну реакцію цих же ж споживачів. А що ж буде влітку, коли на городах з’явиться рослинність, яка і буде поливатися та потребувати поливу, що буде тоді? А от тоді буде загроза повної відсутності води, без перебільшення. Це, до речі, вже ми бачимо наслідки отого наведеного порядку, про який ми дуже часто чули. В отій дискусії в соц. мережі особисто я побачив те, що які б аргументи не наводив директор КП, вони не сприймалися, тобто йому ніхто не вірив та не сприймай його слова. Чому так відбулося? Та все дуже просто, тому що люди побачили брехню, яка як комусь здалося є очевидною. Це при тому, що дискусію директор проводив з домогосподарками, які ніяким чином не мають цікавитися та розбиратися як працює технологічне обладнання, це не їхнє питання. Але і домогосподарки, ніяким чином не збираюся когось тут принижувати, просто акцентую увагу на тому, що жіночки та дівчата, які пресували пана Щербатюка далекі від технологічних особливостей процесу подачі води, розібралися в тому, що директор їм бреше. При цьому варто вказати на той момент, що одна з учасниць дискусії прямо вказала на періодичність відсутності води. Безперечно споживачам дивно, чому це кантора, яка продає воду обмежує її подачу. Більше того, в нас у Варві не встановлений ніякий особливий режим, а тому водопостачання має бути безперебійне і так далі. Звичайно, я розумію всіх споживачів що висловили свою позицію директору, і я розумію їхнє обурення, коли на прямі заяви, що ми вам не віримо та не сприймаємо вашу брехню, директор продовжує розповідати байки та по суті брехати.
Я можу пояснити цю історію, якщо комусь цікаво. Що стосується поведінки директора КП «Господар», який незважаючи на прямі заяви про несприйняття його слів продовжує гнути своє, то тут все просто. Якщо ви маєте стійке переконання, як то кажуть по життю, що ви можете за будь яких обставин одурити (а влучніше на@бати) будь кого і будь як, і за будь яких обставин, то яка різниця хто і що там заявляє, як аргументує, як обурюється і так далі. Я думаю, що я доступно все пояснив.
І що стосується саме води, тобто її подачі. То подача води свідомо, ціле направлено, систематично обмежується, за рахунок певного налаштування роботи технологічного обладнання, про що і було повідомлено директору в соцмережі. Відразу ж у зацікавлених осіб виникне питання, а для чого це потрібно тому хто продає воду, її ж потрібно продати? А вам цього не понять. Це такі хитрощі прохвесії так би мовити, це передається від керівництва до керівництва, а я то думаю, що ж таке за навчання передається від Садового до Щербатюка, про яке я неодноразово чув. А причина цього як вже зазначалося у «наведенні порядку». Точніше його відсутності, особливо у обліку спожитої води. Всі заходи, що могли бути вчинені за півроку керування нового директора вчинені не були, при тому нічогісінько. Посадової особи, яка б займалася обліком немає, аналізу обліку ніхто не проводить і як показав процес формування тарифів, особливо і не збирається. Будинкові лічильники багатоквартирних будинків в експлуатацію не введені, норми споживання води на 99 % не використовуються, бо ніхто не буде лаятись, норми споживання не переглядаються, на це коштів немає і так далі, один суцільний порядок. А в принципі для чого це все робити, коли змовившись з селищною радою можна щомісяця отримувати 300-400 тисяч гривень на різницю в тарифах і особливо не паритись. І от від усього цього порядку, в процесі споживання піднятої зі свердловин води, згідно обліку споживається приблизно дві третини всього обсягу, а решта третина десь зникає. І це приблизно 100 тисяч і більше метрів кубічних в рік. Кожен може взяти цей обсяг та помножити на вартість тарифу і отримаєте суму збитків, які хтось повинен покривати. І от наші славні прохвесіонали додумалися до того, що якщо обмежити подачу води, то можна обмежити і обсяг втрат води. Так, логіка залізобетонна, тільки питання в іншому, а для чого створене підприємство?
Що ж в принципі основні події цих двох тижнів я згадав, розвиток цих подій нам покаже наступні тенденції. Щодо фінансування лікарні то наприкінці минулого тижня з боку райради та РДА було прийнято спільне розпорядження щодо фінансового забезпечення на квітень місяць, що буде далі побачимо, але питання лікарні так і залишається в повітрі, і гостро постане вже в липні. Так само в липні постане гостро питання і водопостачання. Так само постане питання наповнення бюджету, і тоді ми повернемося до тез викладених в цьому дописі.

15.04.2020
Павленко Дмитро

Немає коментарів:

Дописати коментар