Ситуація, що склалася з фінансуванням
бюджетних установ Варви та району в січні 2018 року спонукає до більш широкого
висвітлення різних аспектів цього процесу. Мною вже висвітлена частина цього
процесу, а саме стан селищного бюджету, тобто бюджету ОТГ на 2018 рік, стосовно
якого і далі продовжується десь дискусія, але переважно балачки та балаган. Але
для повної картинки ситуації з бюджетами загалом по району, та районним
установам варто трохи детальніше говорити і про районний бюджет на 2018 рік.
Варвинська районна рада затвердила свій
бюджет на 2018 рік 29 грудня 2017 року, рішення 8-14/VІІ, сума доходів та
відповідно видатків якого складає 110 045 300 грн. Загальна цифра
бюджету як ми можемо побачити значно вища ніж в ОТГ, але якщо дивитися
детальніше то основу дохідної частини районного бюджету, в сумі 94 802 500
грн., складають різноманітні субвенції з державного бюджету. І якщо
20 833 800 грн. з цих субвенцій це субвенції на видатки установ,
зокрема і тих про які ми ведемо мову (15 235 600 грн – освітня
субвенція; 5 598 200 – медична субвенція); то 73 968 700
грн. це субвенції на різноманітні допомоги, пільги, субсидії тощо, які
проходять через районний бюджет транзитом, так би мовити. І от з 110 мільйонів
гривень районного бюджету за винятком тих всіх субсидій дохідну частину, яка є
власними надходженнями, складає сума аж
15 242 800 грн. З яких 12,2 млн. грн.. – це ПДФО; 1,6 млн. грн. – це
рентна плата за нафту та газ; й 1,4 млн. грн.. – це різноманітні неподаткові
надходження до районного бюджету. Як кожен може побачити розігнатися немає де.
І як на мене ця інформація стосується не тільки тих хто знаходиться поза межами
ОТГ, тобто решти району, а й безпосередньо і саму об’єднану громаду, адже нам
разом жити, і утримувати спільне майно, мати справи з інших питань. Але ми
бачимо вже з перших кроків особливого порозуміння немає, я маю надію що щось
зміниться, хоча я більше ніж впевнений, що корона з цариці не знімиться, то
може хтось з царського оточення знайдеться розумніший.
Так от з дохідної частини бюджету вже
видно, що ситуація критична, утримання установ, закладів та цілих галузей
виглядає туманно. А якщо ми подивимось на видаткову частину, взагалі стане не
зовсім весело:
№ п/п
|
Назва галузі чи установи, яка
фінансується з районного бюджету
|
Кіль-сть прац-ків
|
Загальна потреба установи в коштах,
грн..
|
Потреба за рахунок рай. бюджету, грн..
|
Кошти передбачені в райбюджеті, грн..
|
Різниця між бюджетом району та потребою
району, грн.
|
Забезпечення,
%
|
1
|
Варвинська
районна рада
|
11
|
2 021000,0
|
2 021000,0
|
2 021000,0
|
0
|
100,0
|
2
|
Загальноосвітні
заклади
|
--
|
43 353700,0
|
24 112300,0
|
17 332371,0
|
-6 779929,0
|
71,9
|
3
|
Будинок
школяра
|
17
|
1 716300,0
|
382540,0
|
78800,0
|
-303740,0
|
20,6
|
4
|
Уч.
комбінат
|
18
|
1 980200,0
|
1 325545,0
|
305900,0
|
-1 019645,0
|
23,1
|
5
|
Відділ
освіти (бухг., метод. каб)
|
21
|
2 664400,0
|
1 635300,0
|
262300,0
|
-1 373000,0
|
16,0
|
6
|
Бібліотеки
|
--
|
1 678800,0
|
663300,0
|
154200,0
|
-509100,0
|
23,2
|
7
|
Музей
|
1
|
159400,0
|
-----
|
1000,0
|
1000,0
|
---
|
8
|
Музична
школа
|
11
|
1 099500,0
|
-----
|
83700,0
|
83700,0
|
---
|
9
|
Районний
БК
|
17,5
|
2 010800,0
|
-----
|
291000,0
|
291000,0
|
---
|
10
|
Відділ
культури (бухг)
|
3,5
|
415900,0
|
50000,0(бухг)
|
25500,0
|
-24500,0
|
51,0
|
11
|
Варвинська ЦРЛ
|
212
|
19 065400,0
|
8 579400,0
|
6 051400,0
|
-2 528000,0
|
70,5
|
12
|
ЦПМСД
(поліклініка)
|
82
|
7 201300,0
|
3 637634,0
|
1 601900,0
|
-2 035734,0
|
44,0
|
13
|
Терцентр
(соц.. послуги)
|
76(56)
|
5 207500,0
|
2 740600,0
|
1 007300,0
|
-1 733300,0
|
36,8
|
14
|
Центр
соц. служб для сім’ї
|
9
|
843600,0
|
538100,0
|
148800,0
|
-389300,0
|
27,7
|
15
|
Разом
|
|
|
|
|
-16
320548
|
|
16
|
|
|
|
|
|
|
|
17
|
Видатки
на дошкільну освіту та заклади культури в селах району
|
5 409829,0
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Дана таблиця складена за тим же ж
принципом що і в дописі про селищний бюджет, де вказано потреби установ в
коштах, виділені кошти згідно рішення Про районний бюджет на 2018 рік, різниця
між цими показниками, і рівень забезпечення установ. Так як і в селищному
бюджеті в районному присутня однобокість та неоднозначність у його формуванні. Єдина
серед інших установ, що забезпечена на 100 % - є районна рада. Петро Іванович і
компанія живуть за принципом таким же ж як і Валентина Василівна і компанія,
собі все і відразу, а решта нехай петляє як хоче. Варто зауважити, що і рівень
забезпеченості пристойний – 2 млн. грн.. на 11 чоловік штату це жирно, як би
там не було. Це при тому, що на всі інші районні установи всього 8 млн. грн..,
так це «справедливо», розподіл «пропорційний». І премії там я думаю не
маленькі, можливо такі ж як і в селищній раді.
Видатки на установи галузі культури:
музичну школу, музей та районний будинок культури, не є видатками районного бюджету
по суті, але ці видатки були передбачені для утримання установ на початку року,
і ці кошти потрібно бути повернути з селищного бюджету до районного.
Що ж стосується решти бюджетних установ
району, то за винятком загальноосвітніх шкіл та ЦРЛ, на видатки яких окрім
коштів району спрямовується ще й державні субвенції, забезпечення складає 20-35
%. Це безперечно катастрофічна ситуація, але на відміну від селищного бюджету в
районному коштів немає, немає звідки потягти, хіба що з чиєїсь премії. Я не
хочу занурюватись в коментування показників видатків районного бюджету, кожен
сам подивиться таблицю та зробить висновки, але серед іншого на мою думку варто
зауважити, що всі ті настрої та балачки які є серед депутатського корпусу та
апарату селищної ради, що типу он хай район робить те чи утримує те. Питань
немає, хай, але чим? При тому, що поки що наскільки я чув та бачив прохань
закрити видатки району за кошт селища поки що не було. Можливо я помиляюся, але
тоді факти в студію, так би мовити. І от на сьогодні ми маємо картинку от таку,
що не сприяє подальшій співпраці. Звичайно, селище не має утримувати те, що
його не стосується, так би мовити відповідати за чуже, але ж на сьогодні ми
навіть не знаємо де чиє і настільки хто за що відповідає.
Якщо говорити про майбутнє існування
районних установ, про їх більш менш нормальне фінансування, то це дуже складна
ситуація. Звичайно райрада трохи пізніше закриє на якийсь період ці страшні
«дірки» в фінансуванні за рахунок вільних залишків, але їх на все не вистачить,
бо їх не 16 млн. грн.., а кажуть десь вдвічі менше. Тому будемо спостерігати як
буде поводити себе кожен з дійових осіб, от тут є відповідальність не тільки
районної ради та РДА, тобто районної влади, а й відповідальність сіл та їхніх
очільників та рад. От на цьому полі і буде випробовуватись можлива майбутня
співпраця та порозуміння. Адже ми знаємо, що багатші села, точніше їхні
очільники не хотіли об’єднуватися тільки з огляду на небажання передавати кошти
в спільний казан, та й з огляду на свої премії, а як поведуть вони себе зараз в
такій складній ситуації будемо бачити.
08.02.18
Павленко
Дмитро.
Пане Дмитре, Ви слушно зазначили "Якщо говорити про майбутнє ...", ось Гнідинцівський газопереробний завод зупиниться ось і буде тоді покращення з наповненням бюджетів різних рівнів, коли близько 1000 працівників та їхні родини, залишиться без засобів на існування ,тоді і Варвинська громада на чолі з великою АГРАРНИЦЕЮ, та Районна рада на чолі з ВІЧНИМ керманичем заживуть весело та щасливо поки разом будуть деребанити (ой вибачте, як вони говорять,- ) бюджетні гроші.
ВідповістиВидалитиСильно.Влучно.Вдало.Вчасно.Тряхонув, вірніш висвітлив, нарешті П.І.іКо.АТО тільки перепадало ОТГ.ШО в залишку, так само ОСВІТИТИ утримання АДМІНІСТРАЦІЇ і Ко. І "будемо бачити". Тільки не потрібно шо ТОвариш ДОЛЯ фінансується не з того бюджета. Всі чиновники Ж....ТЬ за рахунок наших податків. Пропозиція. Зменшення кількості Чинуш в райраді та адміністрації.Пропорційно, а може і зарплат.
ВідповістиВидалити