четвер, 10 квітня 2014 р.

Велосипеди під час війн

 Історія військових велосипедів у світлинах і фактах.
Війна - брудна справа, під час якої досягає успіху той, хто швидше рухається і стріляє. І поки не були винайдені і побудовані танки з літаками, військові люди використовували велосипеди. Десятиліттями вони експериментували з кулеметами на велосипедах, військовими квадроциклами і велопіхотнимі полками. Давайте згадаємо найяскравіші моменти військової історії велосипедів.


Напевно, першим військовим велосипедом був «Прем'єр» (Premier) 1888:

У 1892 році компанія Pope Manufacturing Co. («Найстаріший і найбільший виробник велосипедів в США», - свідчила рекламна листівка) випустила модель з нехитрою назвою «Солдатський стандартний велосипед» (Soldier's Standard Bicycle).

А ось і ціле військове підрозділ - 25-й велосипедний корпус піхотної армії США. Фотографії зроблені в 1896 році. Мальовничий вид за спинами мілітарі-байкерів - Тераси Мінерви (Minerva Terrace) в Йеллоустонському парку:

Триколісний велосипед на двох, оснащений двома кулеметами Максима і великими сумками для боєприпасів. Виробництво компанії Gregory & Co. 1898:

Перша бойова Веломашина! Квадроцикл все з тим же Максимом, але тепер ще й зі щитом. Створено компанією FR Simms в 1899 році:


Бійці з полку Ланкаширских стрільців-велосипедистів (1910 рік):

Ще один військовий велосипед виробництва Pope Manufacturing Co. з автоматом на кермі. Рік виробництва невідомий, початок XX століття:

А ось і німецька велопіхота на західному фронті в самому початку Першої світової (1914 рік):

«Залізні коні» смертельно втомилися. І солдати з італійського стрілецького батальйону дали їм трохи відпочити (1915 рік):

І знову улюблений багатьом Pope Manufacturing Co., Цього разу з велосипедом-тандемом:

А це «продовження» самого першого військового велосипеда «Прем'єр». Модель №11, 
1915 випуску:

Німецька велопіхота чи то ховається в лісі, чи то тренується (1915 рік):

Еволюція військових велосипедів за версією журналу The Illustrated War News, 
тираж від 21 лютого 1917:

Угорські війська в'їжджають в Іпельшаг (Чехословаччина; нині Кроки, Словаччина), щоб окупувати міста 11 жовтня 1938 року. Це цілком собі символічна окупація, якій передувала зустріч чеських та угорських міністрів, обговорити умови угорської анексії чеської території:

20 квітня 1939 Гітлеру виповнилося 50 років. Зрозуміло, без параду не обійшлося. Навряд чи велосипедисти були головною його родзинкою, і все ж, все ж:

Фінський військовий велопатруль транспортує запасні велосипеди під час навчань на кордоні з СРСР (1939 рік):

«Військовий велосипед» (Truppenfahrrad), Третій рейх, п'ять модифікацій:





Складаний велосипед Compax компанії Columbia, призначений для десантників (1941 рік). Була також модель з мотором. І, так, десантники вистрибували з літака разом з велосипедами і, після вдалого приземлення, розкладали «коней» і їхали воювати. У складеному вигляді:

Десантник зі своїм «залізним другом»:

Ще один десантник - і теж зі складним велосипедом, але з Великобританії:

Велопіхота Бельгійського Конго в Тевфіці (Єгипет, 1943 рік):

Колумбія Compax складні Велосипеди, 1941:

ВВС США пілоти, в командній станції бомбардувальника, в Англії, використовували велосипеди, щоб долати відстань близько милі від їх штаб-квартири до своїх гігантських літаків 8 червня 1942:

Бонус: 24 мм гармата під назвою Тб. 41 (Tankbuchse 41), вироблялася у Швейцарії під час Другої світової війни:

5 травня 1964. Після завершення 40-мильного марш-кидка, з табору на півдні Кіпру, фінські військовослужбовці миротворчих сил ООН на Кіпрі, шикуються для огляду в Кемп-Елізабет, що неподалік від Нікосії. Ці війська використовували велосипеди для патрулювання. У ту пору ООН ще намагалася зберегти мир між кіпріотськими греками і турками ...

Немає коментарів:

Дописати коментар