неділя, 4 лютого 2018 р.

Про третю сесію селищної ради.

  
  В своєму дописі про селищний бюджет на 2018 рік я зокрема писав таке: «Безперечно даний бюджет не соціальний, і потреба його перегляду вже нависла над його розробниками і тими хто в понеділок його затверджував та бурно плескав в долоні. І як би кому не хотілося зміни потрібно вносити.»

     Так от той момент коли треба вносити зміни настав швидко, прямо через десять днів після проведення другої сесії, вже 01 лютого селищна рада провела позачергову третю сесію. В переддень 30 січня були проведені засідання комісій, де зокрема розглядалося питання внесення змін до селищного бюджету для забезпечення бюджетних установ за захищеними статтями видатків. Але про все по черзі.
    О 14 годині 30 січня відбулося засідання бюджетної комісії. Як і попередні засідання – це також було сумбурне, ніякої процедури, ніяких проектів рішень, а депутати як сліпі кошенята – все сприймали на слух, звичайно штатний склад  органів об’єднаної громади не набрано, але це ж не значить, що його не потрібно робити. На засідання комісії також прибули голова РДА Доля Л.В. та начальник відділу освіти РДА Кутовий В.Є., і як показало засідання комісій вони змушені були відстоювати перед депутатами та чиновниками селищної ради, як питання, що стосуються безпосередньо і їх роботи, а також і не зовсім вже їх питання.
Засідання комісії почалося з розгляду листів відділу освіти РДА про потребу у виділенні коштів на спільне фінансування державної програми з встановлення футбольного майданчику зі штучним покриттям, та реалізації заходів з відбору проекту реконструкції даху гімназії з подальшим співфінансуванням за державною програмою регіонального розвитку.
Стосовно спортивного майданчику коротко потрібно зазначити таке, що існує державна програма з будівництва в населених пунктах типових футбольних майданчиків зі штучним покриттям, що дозволить любителям даного виду спорту, по суті, грати в футбол цілий рік незалежно від погоди. Умовою фінансування, а потім і будівництва такого майданчику є дольова участь місцевих бюджетів разом із державним порівну, тобто по 50 %. Вартість такого будівництва складає 1,5 млн. грн.. Ще в минулому році Варвинською РДА були проведені всі підготовчі заходи з реалізації цього проекту, тобто залучені державні кошти в сумі 750 тис. грн.., виготовлено проект для будівництва, і залишилося місцевому бюджету вкласти свою частку в 700 тис. грн.. Так як даний об’єкт буде будуватись вже на території об’єднаної громади, то такі видатки логічно повинні здійснюватися за рахунок селищного бюджету, про що і прийшли повідомити депутатів районні чиновники. Стосовно цього моменту особливих обговорень не було і за винятком одного депутата комісія погодилася на такі видатки, а от стосовно гімназії розгорілася ціла баталія.
Виявляється депутати на комісію прийшли не просто так, а підготувалися. І на пропозицію Варвинської РДА виділити на реконструкцію даху гімназії 1,6 млн. грн.. при вартості всього проекту за цінами 2017 року в 4,9 млн. грн.., влаштували районним чиновникам дебелу дискусію, а чому, а як. Виявляється Постанова Кабміну говорить про спів фінансування з місцевих бюджетів проектів за Програмою регіонального розвитку на рівні 10%, а не 30-40 %, як пропонує РДА. На цьому питанні розгорілася ціла баталія, депутати хотіли зрозуміти де ж їх хочуть одурити, на що отримували відповідь, що так, там написано 10 %, але 4,5 млн. грн. з фонду регіонального розвитку держава не надасть на наш проект, а тому потрібно виділити не 500-600 тис. грн. спів фінансування а хоча б 1,5 млн. грн.., якщо ми хочемо залучити кошти фонду та відремонтувати дах гімназії, адже даний проект пройшов відбір у області, але не пройшов в Мінрегіоні. Голова РДА пояснювала, що це наша позиція виходячи з досвіду впровадження таких проектів, а Ваша справа вирішувати виділяти кошти чи ні, але до 08 лютого потрібно визначитися і повідомити Чернігівську ОДА, чи Варвинська селищна рада має намір на реалізацію цього проекту чи ні, але на її думку залучення будь яких коштів ззовні на ремонт чи будівництво місцевих об’єктів повинно бути пріоритетом. Говорили довго і багато, і яка вартість будівництва, а де проекти, а чому нам нічого не принесли і не показали. Безперечно це нормальна позиція депутатів, але чому вона така вибіркова, адже при розгляді селищного бюджету стільки запитань не було, просто голосували навіть без особливих обговорень, а тут такі баталії. Депутат Неліпа договорився до того, що нехай той хто замовляв той проект його і фінансує, тобто це все питання Варвинської РДА, до чого тут селищний бюджет та селищна рада? Ще довго спорилися про це, але щось там проголосували та погодили виділення коштів.
Ще одним доволі гучним та напруженим був розгляд питання змін, які необхідно було внести до розподілу видатків на установи освіти медицини культури, про що я згадував на початку цього допису. І тут пішла вже повна політика. Говорили не про самі кошти і їх  обсяг, і куди саме вони спрямовуються, а про те що РДА не хоче приймати кошти які були виділені ще 22 січня, а люди без зарплат і так далі. Голова РДА пояснювала трохи інше, що шановні, мало проголосувати бюджет безпосередньо на засіданні сесії, потрібно правильно і в достатній мірі оформити дані документи, а потім почнеться реєстрація виплат заробітних плат. До речі рішення про бюджет остаточно було оформлене тільки 31 січня, тобто на наступний день після цього засідання комісії, я особисто і сам робив інформаційний запит на отримання копій рішення про бюджет, але мені надали лише рішення, пояснювальну записку та два додатки до рішення, замість семи. Виходячи з цього незрозумілим залишається позиція селищної ради та частини депутатського корпусу, в чому проблема оформлення рішення як документу, невже на це потрібно 10 днів? Звичайно, коли проходила сесія 22 січня і там всліпу щось проголосували, а потім почали його опрацьовувати, а воно не тулиться от і виходить 10 днів. Поряд з цим варто зауважити і про те на чому я наголошував в попередньому дописі, що коштів не вистачить на всі установи, що і показує таблиця складена мною, і де їх будуть брати розпорядники коштів невідомо, і от саме 550 тис.грн. це кошти яких не вистачило закрити всі видатки установ в січні місяці, лише в січні місяці. І це лише частка селищного бюджету, це не кошти яких не вистачає в районному бюджеті, як сказав голова бюджетної комісії коли доповідав це питання на сесії 01 лютого 2018 року. І селищна рада змушена була до виділити ці кошти шляхом перерозподілу планових призначень з інших напрямків фінансування. Більш детально, що саме являли собою зміни до бюджету прочитаєте в пояснювальній записці нижче.



Загалом варто сказати що вже на сесії 01 лютого це питання, змін до бюджету, проголосували одноголосно, і вже не було перепитій. Подітися немає де, кошти потрібно виділяти, при тому, що у Варвинській РДА взагалі поставили селищній раді ультиматум, якщо ви не забезпечите повністю видатки на січень, то нам немає сенсу взагалі приймати недостатній обсяг коштів, як можна потім платити по пів чи 2/3  зарплатні, чи як діяти, і що говорити працівникам? А що стосується виплат зарплат бюджетникам на територій громади, то зверну увагу читачів на те, що 31 січня тільки надійшло рішення про селищний бюджет до Варвинської районної ради, потім почнеться оформлення супутніх документів, потім фінансове управління оформить свою частину документації, після цього всі необхідні документи зареєструються в казначействі, потім їх перевірять, а вже потім буде виплата зарплат, так що шановні потрібно буде ще чекати. Скільки саме невідомо чи тиждень чи днів десять, але це процес, він не відбувається за одну мить. І тут особливо немає чого шукати крайніх, вибір робили ви всі, нічого звертати на криве дзеркало. Коли більшість з Вас голосували за великомученицю, то вона Вам якраз і не обіцяла вчасно зарплати чи вчасно посипані та почищені дороги, і я можу припустити їх і не буде, вчасно, а Вам обіцяли алею звьозд, фонтан, будки, лавки та альтанки, що ви ще хочете, хіба ви не зробили свій вибір???
Після засідання бюджетної комісії відбулося засідання комісії з законності, етики і так далі. Розглядалося питання скасування використання системи Прозоро. Саме питання звучить не так, але суть саме така. Система Прозоро у селищній раді буде використовуватись за принципом хочу чи не хочу. Але рішення погоджене більшістю депутатів комісії дозволяє її взагалі не використовувати, і здійснювати конкурсні закупівлі товарів до 200 тисяч, а робіт та послуг до 1,5 млн. грн.. Винятком цього є закупівля товарів, що є основними засобами починаючи з 50 тисяч грн.., і то в систему прозоро виставляється протокол конкурсу, а не здійснюється сама закупівля, саме так я зрозумів написане в рішенні. Це питання було також проголосоване більшістю і на сесії, за винятком депутатів Цопи та Мелащенка. Що ж настає «золота» ера розбазарювання бюджетних коштів, коли селищний голова самостійно на власний розсуд буде заключати договори на таку вартість робіт та послуг яку забажає, і ніякого вам конкурсу, торгів, конкуренції. От вам – кошти громадам, х… вам громади, а не кошти, все за Жванецьким. І до речі, в контексті цього рішення, я не розумію потуг голови бюджетної комісії з прискіпливого збирання та вимагання сплати ПДФО, який сенс більше збирати податки, коли ви особисто голосуєте за їх тупе розбазарювання, вдумайтеся, роботи та послуги до 1,5 млн. грн. за ініціативи однієї людини і за ціну,  яку вона придумає і підпише в договорі, Ви про що взагалі???
От і всі по суті важливі питання порядку денного, що розглядали в комісіях.
01 лютого 2018 року о 10 годині відбулася позачергова сесія на ній було розглянуто такі питання:
1.     Про внесення змін до рішення другої сесії сьомого скликання селищної ради від 22 січня 2018 року  № 19-2/18отг «Про селищний бюджет  на 2018 рік».
2.     Про деякі питання здійснення закупівель за бюджетні кошти
3.     Про покладення обов’язків по здійсненню реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб.
4.     Про внесення змін до додатку рішення від 18 серпня 2016 року №4-17/16 «Про тендерний комітет Варвинської селищної ради»
5.     Про внесення змін до рішення від 5 січня 2018 року №13-1/18 отг «Про покладення виконання обов’язків старост»
6.     Про розроблення Стратегії розвитку Варвинської об’єднаної територіальної громади
Про перше та друге питання порядку денного я вже вам розповів, голосувалися вони більшістю і гладко. Питання 3-5 це суто процедурні питання. Питання 6 пов’язане із розробленням стратегії розвитку ОТГ, яка після розроблення буде в тому числі подана на розгляд громадськості, теж проголосована. І по суті сесія була б зовсім ніякою, якби не було Різного. А от в Різному почалося. Спочатку начальник відділу освіти РДА довго та нудно пояснював про потребу заснування на території ОТГ центру інклюзивної освіти, деякі депутати висловлювали своє нерозуміння в потребі такого центру, а також в можливості його фінансувати, дана дискусія закінчилася по суті нічим. Найгучніші депутати відстоювали ту позицію, що це не на часі, нехай район те все організовує, і так далі. Кутовий В.Є. переконував, що Вам нікуди подітися його потрібно створювати, і зараз потрібно визначитися, чи буде ОТГ робити це у 2019 році, але ця дискусія так нічим і не закінчилася.
Після цього слово надали депутату Сміловцю В.В., до якого ставили запитання про перспективи існування Гнідинцівського ГПЗ. На що він відповів, що перспектив немає, вже наприкінці березня стане зрозуміло остаточно, якою буде доля підприємства, найбільш ймовірно, що такий структурний підрозділ як Гнідинцівський ГПЗ припинить своє існування. От Вам і все панове керівники, звичайно тут теж ніхто не винен це трапилося само-собою. І коли Саверська-Лихошва разом з Дядиком займалися типу благоустроєм, тулили лавочки та альтанки, з кожним днем все більше зростала та ймовірність зникнення підприємства, але кому воно треба, найпершим показником в нас є лавки, шкарабанки, будки – це наше всьо, а в той момент просирали тихо та спокійно підприємство. І тепер ні благоустрою ні підприємства.
От на такій мінорній ноті я і закінчу описувати почуте та побачене, мені здається все нас чекає ще попереду, так марнувати можливості та час просто не можна, а вже завтра закон причинно-наслідкових зв’язків спрацює у відповідному напрямку.
02.02.2018



Павленко Дмитро

14 коментарів:

  1. Діагноз Менській громаді
    04-Груд-17 408 3.0 0
    У мене часто питають: мовляв, чому я причепився до Примакова з Гайдукевичем?

    Звісно ж, справа не в цих двох особах, справа в нашому спільному майбутньому. Більшість людей мислить на радянсько-печерному рівні, мовляв, ми їх обрали, нехай вони і керують! А такий рядовий громадянин, як я, має підтримувати і допомагати обранцю. Або, якщо проти нього, то це значить, що продався комусь, хто проти вибору громади.

    Мабуть, в даному місці доречно згадати про вибори в Сосниці й реакцію на мій матеріал “Менщини”. Спочатку редакція розпустила чутки про те, що по Сосниці мене возила машина Булавки. Коли це спростував, пославшись хоча б на колір машини, причепилися з питанням про те, а чия ж то машина була? Навіщо? Щоб оголосити наступного покупця Трегубенка? На більше ж у “Менщині”, судячи з усього, інтелекту не вистачить! Добре, повідомляю, то була машина (і власник був за кермом) Леоніда Неживого з Корюківки. Наші і ряду інших людей інтереси збіглися, ми спостерігали за законністю проведення виборів. Але пояснити “Менщині”, що Трегубенко продався інтересам виборців, неможливо, оскільки виборці не платять.

    Головне – це робочі місця, розвиток. Так роблять у Сосниці.
    А в нас? Лавочки, популізм, демагогія та корупція. Невже в мене одного вистачає розуму передбачити руйнівні і трагічні наслідки для громади такої політики? Як можна було обрати звинувачених в корупції головою та депутатом Менської ОТГ? Яке майбутнє собі й своїм дітям творять меняни подібними рішеннями?

    Мало того, що меняни толерантно ставляться до корупції, вони ще й ходили захищати своїх обранців

    А ось тепер, коли Примаков з Гайдукевичем роблять усе можливе, щоб затягнути судовий процес, меняни співчутливо мовчать, жодних протестів, жодних вимог довести в суді свою невинуватість чи піти геть з посад.
    Звісно, меняни співчувають підсудним, їм же потрібно їздити у відрядження, лікуватися, громадою керувати нарешті! От тільки собі й своїм дітям меняни не співчувать.

    Сумно…

    Сергій ТРЕГУБЕНКО, "Наше слово"



    Василь Чепурний
    Головний редактор

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Похоже й у нас:

      Головне – це робочі місця, розвиток. Так роблять у Сосниці.
      А в нас? Лавочки, популізм, демагогія та корупція. Невже в мене одного вистачає розуму передбачити руйнівні і трагічні наслідки для громади такої політики? Як можна було обрати звинувачених в корупції головою та депутатом Менської ОТГ? Яке майбутнє собі й своїм дітям творять меняни подібними рішеннями?

      .....

      Лавочки, популізм, демагогія, корупция там теж.

      Видалити
  2. Що ви носитесь із тією Менською громадоя як дурень зі ступою.да нащо вона варвинцям!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. нащо? для порівняння! ситуація ж схожа. пасивні довірливі люди. бєдняги... важко очевидно переживати стан краху ілюзій тепер. а тому, хто ще не прозрів, пізніше буде вдвічі важче

      Видалити
    2. https://drive.google.com/drive/folders/13dF7q_cHpqTKJrX832YWHxzT4G6_8yOE?tid=0Bw3PnF0hIz4LNnpzTmx4SHFKSXc

      Видалити
  3. Декілька слів про скасування закупівель з застосуванням електронної системи Прозоро. Які аргументи переконали голову комісії Прищенко Т., а також решту депутатів які підтримали ініціативу селищного голови скасувати електронні закупівлі не зрозуміло. Якщо це статистика, яка прописана в преамбулі Рішення, то це лише вказує на безвідповідальність, низьку кваліфікацію та саботування посадовими особами селищної ради та КП „Господар” виконання Рішень селищної ради. Дане питання обговорювалось 15-им на 33-й сесії від 22.06.2017 р. і по ньому було прийняте Рішення №14-33/17:
    1. Інформацію голови постійної комісії Варвинської селищної ради з питань соціально-економічного розвитку, комунальної власності, благоустрою, «Про здійснення державних закупівель» через систему електронних державних закупівель ProZorro взяти до відома.
    2. Селищному голові та директору КП „Господар” посилити контроль за дотриманням Порядку застосування системи електронних закупівель розпорядниками бюджетних коштів Варвинською селищною радою та КП „Господар”, для чого:
    2.1. Розробити та використовувати з закупівлях уніфіковану тендерну документацію, проект Договору, оголошення про закупівлю, тощо для розпорядників бюджетних коштів Варвинської селищної ради та КП „Господар”;
    2.2. Відповідальним особам, за проведення закупівель, Варвинської селищної ради та КП „Господар” уникати внесення в тендерну документацію дискримінаційних умов, які б обмежували кількість учасників закупівлі, сприяли б скасуванню закупівель замовником (наявність досвіду продажів не менше трьох років, наявність у продавця матеріальної бази для виконання ремонтів, срок виправлення дефектів не більше двох календарних днів, зазначення виробника продукції або торгової марки тощо);
    2.3. Оголошення закупівлі здійснювати лише за одним кодом згідно ДК 021:2015, оголошену вартість закупівлі визначати на підставі рахунків-фактури, комерційних пропозицій не менш ніж у двох потенційних постачальників, з послідуючим запрошенням їх для участі в електронних торгах;
    2.4. Дотримуватись термінів процесу здійснення електронних закупівель.
    3. Організацію виконання рішення покласти на відповідальних осіб Варвинської селищної ради та КП „Господар” за здійсненням допорогових закупівель.
    А тепер про те навіщо це новообраній голові на прикладі закупівлі робіт по встановленню системи відео спостереження в смт Варва. На 39-у сесію 16.11.2017 р. виносилось питання про надання дозволу голові укласти Договір з ФОП Дирявко О.М. для встановлення системи відео спостереження в смт Варва, без застосування системи електронних закупівель. Тоді дане Рішення не було підтримане комісією та сесією, із 17 присутніх на Сесії „за” проголосувала лише Саверська-Лихошва, 5 „проти” Кудринецький О.В., Мелащенко І.І., Остапець В.П., Павленко Д.В. та Хотін А.О., 9 „утримались” не голосували Дейнека Т.О. та Садовий С.М. Після невдалої спроби дана закупівля була оголошена на електронному майданчику за посиланням: https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2017-12-18-002489-b .
    Не зважаючи на те, що відбувся аукціон в якому взяли участь 5 учасників і вартість закупівлі була зменшена з 264 485,23 до 189 990,00 грн. з ПДВ тобто на 74 495,23 що становить близько 30%, закупівля була скасована Саверською-Лихошвою 28 грудня 2017 р. на третій день після виборів до об’єднаної територіальної громади (ОТГ). Формулювання скасування закупівлі „У зв’язку з корегуванням параметрів закупівлі та приведення технічних та якісних параметрів предмета закупівлі до відповідності”. Таким чином незрозуміло як 16 листопада 2017 р. пропонувалось укласти Договір з ФОП Дирявко О.М. без всякого корегування параметрів із-за їх відсутності (на той час проектно-кошторисної документація не було в наявності).
    З вище викладеного стає зрозумілим, що будь хто міг ознайомитись з предметом та результатами закупівель за кошти громади на електронному майданчику zakupki.prom.ua, а от кому це не вигідно та хто буде виконувати роботи по встановленню системи відео спостереження додумайте самі, шановні мешканці новоутвореної громади.
    Анатолій Хотін.

    ВідповістиВидалити
  4. Аналогічна ситуація по Журавці де без процедури державних закупівель напряму провели гідродинамічне очищення водонапірної вежі на суму майже 200 тисяч гривень. МОЛОДЦІ

    ВідповістиВидалити
  5. Звичайно рішення прийняте для себе.враховуючи на те що ФОП Дирявко член виконкому в ОТГ.от і думайте

    ВідповістиВидалити
  6. На днях побачив в роботі придбаний піскорозкидач..водій за кермом трактора, двоє ззаду...де не де по ходу випадає грязючка..лід як блищав, так і блищить..Лопата піднята..ну чого париться..проїхали _ значить робота зроблена..і фото для преси зроблять..і клятви будуть, що робиться все на 300 %...ну і про закупівлі..мене зразу насторожила цифра за транспортування цього апарату...але не бачивши габаритів пристрою. не міг щось стверджувать напевно...А побачивши , думаю ,що тільки на перевезенні вкрадено(розбазарено) не менше 4 тис грн..
    Кудринецький Олександр.

    ВідповістиВидалити
  7. Побачив і я це чудо.взагалі даний прицеп призначений для перевезення різних сипучих матеріалів а не для розкидання піску.Тобто данний причіп не являєтся розкидачем взагалі.

    ВідповістиВидалити
  8. Аудитори перевірили бюджет Мени. Виявили купу порушень
    07.02.2018

    Фахівці Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області провели державний фінансовий аудит виконання бюджету міста Мена за 2013-2017 роки.

    Про це повідомляє "Чернігівський монітор".
    За результатами аудиту втрати бюджету становили 1,8 млн грн, неефективне використання коштів – майже 362 тис. грн, орієнтовний обсяг щорічних резервів наповнення бюджету – майже 232 тис. гривень.

    Через надання безпідставної фінансової підтримки суб’єктам господарювання (пільги з орендної плати) упущено вигоду на суму понад 455 тис. гривень.

    Незастосування базових показників встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки та неприведення договірних відносин до вимог законодавства призвело до недоотримання доходів міським бюджетом на суму понад 360 тис. гривень.

    Через невиконання зобов’язань за умовами договору оренди землі щодо сплати орендної плати бюджет недоотримав понад 687 тис. гривень.

    Під час аудиту було ініційовано проведення ревізії Менського міського бюджету, фінансово-господарської діяльності Менської міської ради за 2013-2017 роки.

    За результатами ревізії виявлено порушень, що призвели до втрат фінансових та матеріальних ресурсів, на суму 1,1 млн гривень.
    За рахунок видатків загального та спеціального фонду міського бюджету покрито витрати відділу освіти Менської райдержадміністрації на утримання першокласників двох класів Менської ЗОШ І-ІII ступенів ім. Тараса Шевченка, що розміщені в будівлі дошкільного закладу Менської міської ради, на загальну суму майже 532 тис. грн, які районним бюджетом не відшкодовано.

    За порушення законодавства до адміністративної відповідальності притягнуто 3 осіб. Про результати ревізії поінформовано Прокуратуру Чернігівської області.

    ВідповістиВидалити
  9. То добре.коли вже в нас проведуть перевірку?я думаю що результати будуть не гірші...

    ВідповістиВидалити
  10. Ось знову Неліпа сернув в районці!що ожили коли вашу мамцю провелу в незрозумілі зами?а про бюджет то перше питання на першій сесії-зарплата очільниці саверської..і цим все сказано...а як все для людей..гидко і бридко слухати..

    ВідповістиВидалити
  11. аххахах читала допис депутата Неліпи в районці, ледве не просльозилась)))))

    ВідповістиВидалити